|
کدخبر: 257747

آخرین جزئیات از پرداخت یارانه جدید به مردم

وزیر کار در مورد یارانه‌ها گفت: به‌صورت کلی تصمیماتی در حال گرفته شدن است و انشاالله به زودی اعلام می‌کنیم. تلاش می‌شود بهترین تصمیم در خصوص پرداخت یارانه گرفته شود تا بهترین اثر رفاهی را در زندگیِ مردم بگذارد.

اقتصاد آخرین جزئیات از پرداخت یارانه جدید به مردم

وزیر کار گفت: افزایش حقوق بازنشستگان در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی تصویب شده است و ما آن را به هیات دولت ابلاغ کردیم. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که دستمزدِ بازنشستگان برای اردیبهشت ماه افزایش پیدا کند و بعید می‌دانم این موضوع بیش از این طول بکشد.

حجت‌الله عبدالملکی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در جمع خبرنگاران در خصوص حذف شرکت‌های دلالی نیروی کار و همچنین قراداهای موقت کار گفت: بعد از دستور رئیس‌جمهور، کمیته‌ای به ریاست معاون روابط کار وزارت کار و با عضویت نمایندگان کارفرمایی و کارگری تشکیل شد تا روی موضوع امنیت شغلی کارگران اقدامی اساسی صورت گیرد. ما دو ماه به این کمیته مهلت می‌دهیم تا به راه‌حل‌هایی برسند تا اگر نیاز به قانونی باشد ما در قالب لایحه آن را در هیأت دولت تصویب کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص نهایی شدنِ افزایش دستمزدِ بازنشستگان گفت: افزایش حقوق بازنشستگان در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی تصویب شده است و ما آن را به هیات دولت ابلاغ کردیم و ان‌شاالله به زودی در دستور کار هیات دولت قرار خواهد گرفت. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که دستمزدِ بازنشستگان برای اردیبهشت ماه افزایش پیدا کند و بعید می‌دانم این موضوع بیش از این طول بکشد.

وزیر کار همچنین در خصوص حذف برخی از یارانه‌بگیران گفت: آیین‌نامه‌های تبصره‌های مختلف بودجه در حال تدوین است که یکی از این آیین‌نامه‌ها مربوط به حذف برخی از یارانه‌بگیران است که وزارت کار به طور جدی درگیر آن است. اما مسئله‌ی اصلی این است که دولت به نظام یارانه‌ها به صورت یکپارچه ورود می‌کند. رقم یارانه‌ای که امسال در قانون بودجه تعیین شده است خیلی بیشتر از چیزی است که در سالهای گذشته بوده است.

وی ادامه داد: در مورد یارانه‌ها به صورت کلی تصمیماتی در حال گرفته شدن است و انشاالله به زودی اعلام می‌کنیم. تلاش می‌شود بهترین تصمیم در خصوص پرداخت یارانه گرفته شود تا بهترین اثر رفاهی را در زندگیِ مردم بگذارد و ما بتوانیم حداکثر کاهش در ضریب جینی را داشته باشیم.

عبدالملکی تصریح کرد: ما پیشنهاد خود را در این مورد ارائه دادیم که براساس این پیشنهاد می‌توانیم ادعا کنیم که تا آخر امسال فقر را با تعاریف جهانی به طور کامل حذف خواهیم کرد.

 

منبع: جماران
  • 11001 ارسالی در

    مذخرف زیاد میگن باور نکنید

ارسال نظر