|
کدخبر: 257042

اقتصاد اصلاح نشود، افزایش دستمزدها اثرش را از دست می‌دهد

مراسم گردهمایی تجلیل از زنان کارگر نمونه امروز (سه‌شنبه، ۶ اردیبهشت) در ساختمان خانه کارگر برگزار شد.

فاطمه وحدت، رئیس اتحادیه زنان کارگر در مراسم گردهمایی تجلیل از زنان کارگر نمونه گفت: مهم‌ترین وظیفه ما در اتحادیه زنان کارگر حفظ کردنِ جایگاه زنان و کمک به زنان برای پیدا کردنِ جایگاه‌شان است. 

وی با بیان اینکه برخود واجب می‌دانم که از کسانی که برای کارگران زحمت می‌کشند تا بتوانند جامعه خود را نگه دارند، تشکر کنم، اظهار داشت: از علیرضا محجوب که مدافعانه و سرسختانه از کارگران و زنان کارگر حمایت می‌کنند، تشکر می‌کنم. ما باید حواسمان به کسانی که برای ما زحمت می‌کشند، باشد.

وی ادامه داد: همچنین از حسن صادقی که سرسختانه تلاش کرد تا متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اجرایی شود، متشکرم. وی سی سال عمر خود را برای کارگران و زنان کارگر گذاشته است. 

به گفته وحدت، امروز زنان کارگر در سراسر دنیا نیاز به حمایت یکدیگر دارند و ما باید حواسمان به یکدیگر باشد. 

در ادامه، سهیلا جلودارزاده فعال کارگری و نماینده ادوار مختلف مجلس در این نشست اظهار داشت: اگر تلاش‌های آقایان صادقی و محجوب نبود، شاید الان همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اتفاق نمی‌افتاد. 

وی با اشاره به مشکل کارگران تصریح کرد: اگر وضعیت همین گونه بماند و اقتصاد مملکت اصلاح نشود، افزایش دستمزدها نیز اثر خود را از دست خواهد داد. 

این فعال کارگری افزود: از خداوند می‌خواهیم به همه‌ مسئولان این توفیق را بدهد که مشکل کشور را درست کنند. البته مسئولانی هم هستند که به فکر مردم نیستند و ما امیدواریم اینها حذف شوند. 

جلودارزاده به لزوم استفاده از تولیدات داخلی اشاره و خاطرنشان کرد: این کار باعث می‌شود چرخ تولید مملکت بچرخد. کارگر ایرانی باید تولید کند تا اقتصاد رشد کند. 

در انتهای این مراسم از سوی اتحادیه زنان کارگر بیانیه‌ای قرائت شد. متن این بیانیه به شرح زیر است: 

«بسم الله الرحمن الرحیم

با افتخار، برگ زرین دیگری از مناسبت‌های هفته کارگر به نام آنان که در دو میدان کار و خانه تلاش می‌کنند یعنی زنان کارگر باز می‌کنیم. رسول گرامی اسلام با درایت خاص خواص و الطاف والای خویش تمام بی‌عدالتی‌ها را که در حق زنان صورت می‌گرفت از بین بردند و جایگاه اجتماعی زن را ارتقا دادند تا جایی که غضب و رضایت فاطمه (س) برابر با خشم و رضای الهی دانسته شده است. 

زنان کارگر بزرگوار ایران‌زمین از آغازین روزهای انقلاب همپای مردان کارگر در به حرکت آوردن و جلوگیری از ایستادن چرخ صنعت کشور که همانا چرخ توسعه و استقلال اقتصادی کشور است، ایستاده‌اند. با این حال متاسفانه برخی از کارفرمایان به دلایل غیرمنطقی و غیرقانونی کارگران زن را با حقوقی کمتر از حقوق مردان به کار می‌گیرند و زنان به دلیل نیاز مالی و بیکاری به دریافت حقوق کمتر از حداقل قانونی رضایت می‌دهند. این در حالی است که تبعیض قائل شدن میان زن و مرد در شرایط کار مساوی در قانون کار ممنوع اعلام شده است و طبق مواد ۳۸ و ۷۵ و ۷۷ و ۷۸ قانون کار و همچنین مقاوله نامه ۱۱۱ سازمان جهانی کار برای زنان کارگر مزایای خاصی از نظر کاری و تامین اجتماعی در نظر گرفته شده است. 

اتحادیه زنان کارگر ضمن گرامی داشته هفته کارگر خواستار توجه بیشتر به کرامت انسانی و امنیت شغلی زنان کارگری است و معتقد است رهاورد این امر، امنیت جسمی و روحیه زنان شاغل در کارگاه‌ها و کارخانجات است.»

منبع: ایلنا
  • ناشناس ارسالی در

    اصلاح میشود با این بی سیاست مدارها درد ملت و 43سال است کسی نفهمیدفقط دروغ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها