|
کدخبر: 256711

قطب ارز دیجیتال خاورمیانه کدام کشور است؟

صرافی رمزارزی کراکن (Kraken)، مستقر در کالیفرنیا، تأییدیه نظارتی برای فعالیت در بازار جهانی ابوظبی (ADGM) را دریافت کرد. کراکن پس از بایننس، دومین پلتفرم دارایی‌های مجازی است که این مجوز را دریافت می‌کند.

با دریافت این مجوز، کراکن قصد دارد با بانک‌های محلی و ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت در این کشور، همکاری کرده و با ارائه جفت ارزهای معاملاتی با درهم (AED)، نقدینگی در سطح جهانی را به امارات متحده عربی بیاورد.

به گفته مدیرعامل کراکن، حجم معاملات ارزهای دیجیتال در دبی بیش از ۲۵ میلیارد دلار در سال است و به همین دلیل، فراهم کردن امکان انجام معاملات رمزارز با درهم، می‌تواند برای سرمایه‌گذاران محلی بسیار مهم باشد.

همان‌طور که گفته شد، صرافی بایننس نیز پیش‌تر مجوز فعالیت در ابوظبی و همچنین، دو منطقه دیگر در خاورمیانه، یعنی بحرین و دبی را دریافت کرده بود.

علاوه بر هجوم کسب‌وکارهای رمزارزی به خاورمیانه، مشاغل محلی نیز به دنبال ورود به دنیای ارزهای دیجیتال هستند. به عنوان مثال، مدرسه سیتیزنس (Citizens School) در شهر دبی اعلام کرده که قصد دارد شهریه‌های دانش‌آموزان را به ‌صورت بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) دریافت کند. این مدرسه قرار است در سپتامبر سال ۲۰۲۲ افتتاح شود.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر