|
کدخبر: 256099

پیش‌بینی مهم از قیمت طلای داخلی

افزایش شیب نرخ دلار در فروردین‌ماه باعث شده است در بازار طلا و سکه نیز شاهد روندی صعودی باشیم. از آنسو محرک دیگر طلا یعنی انس جهانی نیز در شرایط خاصی به‌سر می‌برد و پس از بحران روسیه و اوکراین هنوز نرخ ثابتی پیدا نکرده است. باتوجه به این شرایط نرخ طلای داخلی در طولانی‌مدت تا چه اندازه افزایش می‌کند و چه چشم‌اندازی می‌توان برای آن درنظر گرفت؟

اقتصاد پیش‌بینی مهم از  قیمت طلای داخلی

طبق نرخ‌‌‌های اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۸روز گذشته، نرخ سکه تمام طرح جدید ۱۳ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان و نرخ سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون ۹۰۰ هزار تومان اعلام شد.

در بازار روز پنجشنبه نرخ طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۳۰۵ هزار ۶۸۰ تومان تعیین شد.

نیم‌سکه، هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. نرخ ربع‌ سکه و نرخ سکه یک گرمی نیز به ترتیب چهار میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۵۸۰ هزار تومان بود.

شیب افزایش قیت طلا از تورم پیشی می‌گیرد؟

مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی بیان کرد: طلای داخلی تحث تاثیر عوامل سیاسی در جهان است. شرایطی که درحال‌حاضر برای انس جهانی وجود دارد شرایط مطلوبی برای طلا است.

او ادامه داد: طلای داخلی از انس جهانی و دلار تاثیر می‌گیرد. انس جهانی تمایل به افزایش دارد و تورم جهانی، جتگ اوکراین و روسیه و اتفاقات اخبر در چین می‌تواند به نفع انس تمام شود.

محبی درمورد طلای داخلی نیز گفت: در داخل کشور دو عامل وجود دارد که نرخ دلار را مشخص می‌کند؛ یکی بحث مذاکرات و دیگری رشد نقدینگی که هر لحظه درحال افزایش است و انتظار می‌رود در سال ۱۴۰۱ به پنج هزار همت برسد و یک تورم داخلی ایجاد کند. این روند برای یکسری بازارها به ویژه دلار تاثیر معکوس دارد و آن را افزایش می‌دهد.

این کارشناس بازارهای مالی درباره پیش‌بینی خود از بازار طلا بیان کرد: اگر نرخ دلار افزایش پبدا کند حتی درصورتیکه انس جهانی ثابت بماند احتمال افزایش روند طلای داخلی در بلندمدت دور از ذهن نیست. البته انتظار ندارم شیب افزایش طلا در کشور از شیب تورم بیشتر باشد.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها