|
کدخبر: 256041

پودر شدن ۵۰ میلیارد دلار در بورس

سهام نتفلیکس شب گذشته بیش از ۳۵ درصد کاهش یافت، زیرا این سریال‌ساز مشهور در گزارش عملکرد فصل اول ۲۰۲۲ اعلام کرد برای نخستین بار در بیش از ۱۰ سال گذشته با کاهش مشترکین خود مواجه بوده است. این افت نرخ باعث شد نتفلیکس بیش از ۵۰ میلیارد دلار از ارزش بازار خود کم کند.

نتفلیکس گفته چند عامل منفی بر سودآوری اثرگذار بوده است، از جمله افزایش رقابت و همچنین رفع محدودیت‌های مربوط به همه‌گیری کرونا. کسب‌وکار نتفلیکس از ماندن مردم در خانه و مشاهده ویدیوها در عصر کرونا سود می‌برد و افراد بیشتری به دنبال سرگرمی‌های دیجیتالی بودند. اما در ماه‌های اخیر، مردم زمان کمتری را روی پلتفرم‌های دیجیتال صرف می‌کنند، زیرا واکسن‌ها عرضه شده و محدودیت‌ها کاهش یافته است.

در سوی دیگر، نتفلیکس تخمین زده ۱۰۰ میلیون خانواده رمزهای عبور اشتراک خود را با سایر اعضای خانواده یا دوستان خود به اشتراک می‌گذارند. همین مسئله باعث شده تا سرعت افزایش متشرکان این شبکه افت کند.

بر این اساس، حداقل ۹ شرکت وال استریت ارزش سهام نتفلیکس را پس از گزارش ناامیدکننده فصل اول امسال، کاهشی ارزیابی کردند. جفری ولودارچاک، تحلیلگر پیوتال در یادداشتی نوشت: «پس از چیزی که می‌توان آن را شوک دست دادن مشترکین در فصل اول سال نامید، پیش‌بینی‌های خود را درباره روند مشترکین نتفلیکس کاهش دادیم و پیش‌بینی‌های سودآوری خود را به میزان قابل توجهی تعدیل کردیم».

 

منبع: بورسان
  • ناشناس ارسالی در

    همش بازي بود تا حباب بتركه و. پول خلق ال له بره تو جيب مافيا ،، دقيقا عين بورس اي ران كه با دعوت دولت و روحاني ، پول ملت ر و خوردن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها