|
کدخبر: 255671

بورس تهران امروز رکورد شکست

بورس تهران امروز هم به تبعیت از سایر روزهای هفته آخر فرودین ماه روند رو به رشد خود را در پیش گرفت و به مسیر خود در جهت پشت سر گذاشتن سدهای مقاومت ادامه داد.

شاخص کل امروز در ارتفاع یک میلیون و ۵۱۳ هزار واحدی آرام گرفت که در طول هفت ماه اخیر بی‌سابقه بوده، اما مهمتر از این رشد کمرنگ، صعود شاخص هم وزن به کانال ۴۰۰ هزار واحدی بود که از ۲۵ مهرماه ۱۴۰۰ به این سو بی سابقه بوده است.

شاخص کل بورس امروز سه شنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ با رشدی ۱۱هزار واحدی معاملات را به پایان رسانده و به روند رو به رشد خود در روزهای اخیر ادامه داد. رشد ۱۱هزار و ۲۲۱واحدی (۰.۷۵درصد) بورس باعث شد تا شاخص کل در ارتفاع یک میلیون و ۵۱۳هزار واحدی قرار بگیرد.

شاخص‌ هم‌وزن نیز با رشدی ۰.۷درصد وارد محدوده ۴۰۰ هزار واحدی شد که در طول هفت ماه اخیر بی سابقه بوده است، به عبارتی امروز رکورد جدیدی در بورس جابجا شد و آنهم بازگشت شاخص هم وزن به محدوده ۴۰۰ هزار واحدی است که در طول هفت ماه اخیر سابقه نداشته است.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس هم امروز با کاهش قابل توجهی نسبت به روز گذشته به پنج هزار و ۲۹۰میلیارد تومان رسید که یکی از نکات نگران کننده بورس امروز برای سهامداران بود.

سبزه بازار در تالار شیشه‌ای

روندی که بورس تهران در پیش گرفته باعث شده تا بسیاری از نوسهامدارانی که در بهار و تابستان ۹۹ وارد بازار شده بودند و به دلیل ریزش های تاریخی در بازار سهام، تتمه سرمایه خود را از بورس خارج کرده بودند بار دیگر به فکر بازگشت به این بازار پرحاشیه و پرنوسان باشند.

شاخص های بورس تهران در روزهای اخیر مدام در حال رکوردشکنی بوده که امروز هم بازار از این قاعده پیروی کرده و سهامداران شاهد شکستن رکورد هفت ماهه شاخص هم‌وزن بودند. چرا که آخرین باری که شاخص هم وزن در کانال ۴۰۰ هزار واحدی قرار داشت به ۲۵ مهرماه سال ۱۴۰۰ بازمیگردد که در محدوده ۴۰۳هزار واحدی قرار داشته است.

تابلوهای بورس از ۲۵ مهرماه ۱۴۰۰ تا به امروز شاخص هم وزن را در کانال ۴۰۰ هزار واحدی نشان نداده بودند و حالا با توجه به شکستن این مرز بسیاری از تحلیلگران این محدوده را سطح مقاومتی بسیار تعیین کننده‌ای می‌دانند که با توجه به عبور بازار از آن، نسبت به ادامه روند صعودی امیدوار هستند. اما مشخص نیست که آیا فضا برای ادامه مسیر کنونی بورس کماکان آرام و فراهم خواهد بود یا اینکه سهامداران باز هم باید منتظر اقدامی نسنجیده و ناگهانی از سوی دولت یا مجلس باشند؟

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها