|
کدخبر: 255943

گسترش نیوز گزارش می‌دهد:

تکلیف حقوق کارگران در ۱۴۰۱ یکسره شد/ جلسه منتفی است

فرامرز توفیقی اظهار کرد که در حال حاضر بحث کاهش حقوق باید منتفی قلمداد شود و هیچ مرجعی، حتی اعضای کارگری وکارفرمایی و شخص وزیر کار و هیات وزیران و رئیس جمهور هم قادر به تغییر این مصوبه نخواهند بود.

اقتصاد تکلیف حقوق کارگران در ۱۴۰۱ یکسره شد/ جلسه منتفی است

فرامز توفیقی عضو شورای عالی کار در مورد موضوع کاهش دستمزد کارگران اظهار کرد: براساس وفق ماده ۴۱ قانون کار شورایعالی کار موظف شده است، همه ساله میزان حداقل مزد کارگران کشور را تهیه کند.

وی ادامه داد: شورایعالی کارهم وفق ماده ۱۶۷ قانون کار ترکیب شده از ۳ نفرنمایندگان کارگران به انتخاب کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، ۳ نفر نمایندگان کارفرمایان‌ به انتخاب کارفرمایان ،وزیر کار ودو نفر به پیشنهاد وتصویب هیات وزیران است.

فرامرز-توفیقی

توفیقی افزود: ، پس شورایعالی ۹ نفره است و وفق ماده ۱۶۸ جلسات شورا با ۷ نفراز ۹ نفر رسمیت می یابد وتصمیمات آن نیز با اکثریت آرا معتبر خواهد بود. ضمن آنکه هریک از اعضای شرکت کننده درجلسات دارای یک رای خواهند بود. پس هیچکس رای ویژه یا ممتاز مانند آقای وزیر هم ندارد. تصمیمات هم حداقل با اکثریت آرا یا به اتفاق آرا مصوب می شود.

عضو شورای عالی کار اظهار کرد: بنابراین مصوبه دستمزد ۱۴۰۱ کارگران علیرغم آنکه کمتر از سبد معیشت ۸۹۷۲۰۰۰ میلیون تومان است. ولی چون‌مصوبه توافق اعضای شورای‌عالی کار با توجه به نرخ تورم موضوع ماده ۴۱ و مواد ۱۶۷و۱۶۸ قانون کار به توافق اعضاء رسیده، قانونی و صحیح بوده و هیچ مرجعی، حتی اعضای کارگری وکارفرمایی و شخص وزیر کار و هیات وزیران و رئیس جمهور هم قادر به تغییر آنکه ‌منجر به‌ کاهش مصوبه فعلی شود نخواهند بود. ضمن آنکه وفق ماده ۲۰۳ قانون کاروزارت کار و دادگستری مامور اجرای مصوبه افزایش دستمزد ۱۴۰۱ که به توافق اعضای شورایعالی کار رسیده می باشند.

توفیقی بیان کرد: اساسا بحث کاهش حقوق باید منتفی قلمداد شود. چون جو جامعه آماده پذیرش این اندیشه‌های سطحی بدون مال اندیشی و سوداگرایانه اتاق بازرگانی نخواهد شد. اکنون با کمک اصحاب رسانه و فشار های توئیتری اتاق بازرگانی به خودشان فعلا بحث جلسه منتفی است.

نویسنده: اختصاصی گسترش نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    سلام تاثیر حقوق کارگر در بخش تولید بسیار ناچیز می باشد همچنین در دیگر بخشها هم خ یلی کمتر هست لطفا کم کاری در بخش کارفرما یی و عدم بهره وری و تورم و بالا بودن ارز و پایین آمدن ارزش پول ملی و هزاران آیتم دیگر هست که باید به دنبال آن باشند همه چیز را رها کرده اند به حقوق کارگر گیر می دهند که آن هم کمتر از نصف خط فقر است.

  • موسوی ارسالی در

    با سلام درود برشنا
    انشاءالله هرچه زودتر شر سرمایه داران زالو صفت که چند د هه هست به کمک‌سیاستمداران غربزده بر اقتص اد و معیشت مردم چنبره زده اند و با دادن راهکارها و مشاوره های دروغین ویا تطمیع ب عض سیاستمداران فاسد باعث نارضایتی مردم و عقب ماندگی کشور شده اند از سر کشور کوتاه شود.انهمه دارند از سوبسیدهای گوناگون وو امهای بیحساب رانتی استفاده میکنند کارخان ه وبرج و زندگی لاکچری برای خود درست میکن ند کالاها را هرچه بخواهندددر بازار گران می کنند تا رسیدن به حقوق کارگر وبازنشسته بیچاره بفکر مصالح کشور و بیکاری و عدالت می افتند شرمتان باد بی دینان بی وجدان .اقای رییس جمهور سید محترم وصادق این تفا له های خدانشناس را از دور و بر تصمصم گیر ان کشور طرد کنید و با تکیه به خداوند ومر دم از هیچ کمکی به اقشار ضعیف نترسید.

  • حسین ارسالی در

    شما نظر دادن خوب بلدی ولی خبر از بیرون نداری چه بلایی سر کارگر اومده . از هول حلیم کارگر را انداختین تو دیگ .

  • علی ارسالی در

    کشوری که با دلالی اجناس گرون میشه با کار و تلاش آبی گرم نمیشه با شعار هم نمیشه ک شور رو گردوند. تعدیل نیرو برای شرکتهای ک وچیک یک واقعیته حتی قبل از این افزایش 57 درصدی هم شرکتهای کوچیک به محض اولین فش ار مالی کارگرشون رو بیرون میندازن چه برس ه به افزایش یک باره بدون پیش بینی 57 درص د . کدوم کارفرمایی ماهی 2 میلیون داره پو ل حق بیمه بده . مگه کارگران توی پالایشگا ه و کارخونه فولاد هستن . بیشترین فشار به کارگران کارگاه های کوچیک میاد که دیگه ا ز این به بعد روز مزد میشن

  • حسین ارسالی در

    اول نظر ميدن بعد عمق فاجعه رو مي فهمن . همه کارشناسان گفتن يکباره 57 درصد چه بلايي سر کارگر مياره . برو ببين از اواخر اسفند تا الان چقدر تعديل نيرو شدن . کارگران فقط توي کارخونه فولاد که نيست توي کارگاه هاي کوچک هم هست وقتي قرار باشه به يک باره حق بيمه کارگر از 1 و صد به 2 ميليون برسه
    کارفرما توي يک کارگاه کوچيک چي کار مي کنه ؟ نه شما به من بگو ؟

  • صبا ارسالی در

    آقایانی که ادعای افکار کارشناسانه و جامع دارید بجای فکر به کوچکتر کردن سفره مردم برید کلاش های گنده رو بنشونید سرجاشون ک ه گند کثافت کاریاشون کل دنیا رو برداشته

  • یوسف ارسالی در

    اگه حقوق ها پایین بیاد کارگران قیام خواه ند کرد من اولیش

  • سعید ارسالی در

    منتظر کاهش سرمایه گذاری بسته شدن بنگاه‌ها رفتن سرمایه ها به کارهای زیر زمینی و واسطه گری و بیکاری شدید کارگران در سال جدید باشید من بازنشسته هستم اما سالها مار مالی کرده ام این مصوبه به نفع کارگران نیست که هیچ بشدت به زیان آنها است اقتصاد فعلی جوابگوی این حقوق نیست درد کارگر و کلرمردم مملکت با اصلاح سیاستهای اقتصادی سامان می یابد نه دستور و اجبار چنان کنید در اقتصاد که کارفرما با چراغ به دنبال کارگر بگردد آنوقت کارگر خودش با عزت حق خود را خواهد گرفت کارفرما هم با دست باز حق کارگر را تقدیم خواهد کرد ولی با این روش ابرو که درست نمی شود هیچ چشم هم کور خواهد شد خود دانید

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها