|
کدخبر: 255454

معرفی ۵ تا از بهترین شت کوین‌‌ها برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۲

همه مردم از روند نزولی بازار فراری هستند. اکثرا می‌خواهند بر رمز ارزهایی سرمایه گذاری کنند که سود خوبی می‌دهند. البته که سیر صعودی بازار به متغیرهای مختلف آن از نظر تکنیکال و فاندامنتال بستگی دارد.

احتمالا متوجه شده‌اید که هر روز توکن‌های زیادی وارد بازار می‌شوند و برای سرمایه گذاری شما را انگشت به دهان می‌گذارند. این بدان معنا نیست که شما می‌توانید روی هر ارز دیجیتالی که ورودی پر شکوه داشت، سرمایه گذاری کنید.

مواظب باشید که فقط افراد آگاه و بادانش از این بازار رمزآلود زنده بیرون می‌آیند! پس باید بر رمز ارزهایی سرمایه گذاری کنید که پتانسیل بالایی دارند. امروز می‌خواهیم درباره بهترین شت کوین هایی که در سال ۲۰۲۲ می‌توانید روی آن‌ها سرمایه گذاری کنید، بگوییم. تا انتها با ما همراه باشید.

فلسفه شت کوین

شت-کوین

اگر با مفهوم meme آشنا باشید می‌دانید این اصطلاح را عموما برای چیزهایی استفاده می‌کنیم که جنبه شوخی و سرگرمی دارند. در سال‌های اخیر بعضی از میم کوین‌ها توجه توده عظیمی از سرمایه گذاران را به خود جذب کردند و به بخش بزرگی از بازار کریپتوکارنسی تبدیل شدند.

تمرکز اصلی این توکن‌ها شکستن روند یکنواخت بازار، ساختن یک جامعه سالم و ارائه روش‌هایی برای سرگرمی آن‌ها با استفاده از فناوری بلاک چین است. علاوه بر تمرکز روی سرگرمی، این بخش از بازار کریپتوکارنسی ثابت کرده است که می‌تواند برای سرمایه گذاری بسیار سودآور باشد.

چگونه پتانسیل بالقوه شت کوین‌ها را تشخیص دهیم؟

اگر در صرافی‌های ایرانی مانند nobitex عضو باشید، متوجه می‌شوید که هر ماه کوین‌های زیادی به نوبیتکس ورود می‌کنند. این کوین‌ها در مدت زمان مشخص ارزش خود را نشان داده‌اند و جزو توکن‌های قابل اعتمادتر به‌شمار می‌آیند. مانند شیبا و دوج کوین.

اما چگونه ارزش آن‌ها را مشخص می‌کنیم؟ فهمیدن پتانسیل توکن‌ها کار آسانی نیست. شما نمی‌توانید فقط بر اساس نوسانات یک رمز ارز نتیجه بگیرید که قرار است بازار را بترکاند.

اگر با این منطق سرمایه گذاری کنید، فقط ضررهای جبران ناپذیر به خود می‌زنید. از این رو ما به یک معیار مناسب احتیاج داریم که بر اساس آن بتوانیم کریپتوهایی را شناسایی کنیم که پتانسیل رشد دارند. معیارهایی مانند:

مشروعیت تیم توسعه دهنده توکن

هدف رمز ارز یا توکن

حداقل یک سال در بازار ماندگاری داشته باشد.

پروژه‌ها و مشارکت‌های در حال انجام و آتی

فعالیت جامعه تشکیل دهنده رمز ارز

بهترین شت کوین ها برای سرمایه گذاری

رمزارز

اصطلاح شت کوین را برای رمز ارزهای موجود در فهرست زیر به کار می‌بریم، اما بهتر است از آن استفاده نکنید. زیرا اصطلاح shitcoin اکثر مواقع بر این پایه استوار است که فقط بیت کوین و اتریوم ارزش سپرده گذاری دارند.

حال بیایید بهترین شت کوین هایی را که پتانسیل بالایی از خود در بازار نشان داده‌اند، بشناسیم.

1.دوج کوین

Dogecoin یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین میم کوین‌های موجود در بازار کریپتو است. این رمز ارز را در سال ۲۰۱۳ به بازار اضافه کردند. ظاهرا در ساخت آن از یک meme محبوب میان مردم الهام گرفته شده است.

بنیانگذاران دوج کوین می‌گویند آن را صرفا جهت شوخی و سرگرمی ساختند. به علاوه اگر به وب‌سایت آن بروید، می‌بینید که این توکن قصد دارد ارز اصلی اینترنت یا به عبارتی کریپتوی مردمی باشد.

بلاک چین دوج کوین تقریبا مشابه بیت کوین است، زیرا کد یکسانی دارند. این رمز ارز همچنین از مکانیزمی مشابه برای اعتبار سنجی تراکنش‌ها استفاده می‌کنند.

از اوایل سال ۲۰۲۰ ایلان ماسک پشتیبانی خود را از این توکن به‌صورت عمومی در توییتر به اشتراک گذاشت. اخیرا ماسک و ویتالیک بوترین به هیئت مدیره تیم Dogecoin پیوستند. این مساله نشان می‌دهد که توکن دوج پتانسیل لازم برای رشد را دارد.

برای دسترسی راحت به این میم کوین می‌توانید به صرافی نوبیتکس ورود کنید و آن را به‌صورت مستقیم با تومان بخرید.

2.دوج لون مارس

توکن بعدی این فهرست (Dogelon Mars) است که در سال ۲۰۲۱ بسیاری انتظار ورود آن را داشتند. این کریپتو بر بلاک چین اتریوم میزبانی می‌شود.

این موضوع بر کارمزدهای آن تاثیر زیادی می‌گذارد، چراکه اتریوم یکی از گران‌ترین شبکه‌های حال حاضر را دارد. البته هم زمان اعتبار و جدیت آن را به‌عنوان یک پروژه افزایش می‌دهد.

اگرچه وب‌سایت این توکن چندان خوش ساخت نیست، اما تمام اطلاعات لازم را در آن به اشتراک می‌گذارند. Dogelon Mars عملکرد بسیار خوبی در سال ۲۰۲۱ داشت.

به همین علت مردم فکر کردند که توکن مذکور از تمام پتانسیل خود استفاده کرده و دیگر جای پیشرفت ندارد. اما ELON در بازار ارزش بسیار پایینی دارد و این بدان معنا است که هنوز فضای زیادی برای رشد دارد.

3.شیبا

شیبا

تقریبا تمام کریپتو بازان نام توکن مشهور Shiba Inu را شنیده‌اند. این توکن مشابه دوج لون بر بلاک چین اتریوم سوار است. یعنی برخلاف دوج کوین، شیبا بلاک چین مختص به خود را ندارد.

البته این موضوع مزایا و معایب خود را دارد. یکی از اصلی‌ترین معایب نداشتن بلاک چین اختصاصی این است که کنترلی بر کارمزدها یا کارایی تراکنش‌ها ندارید.

هدف اصلی توسعه شیبا پیشی گرفتن از دوج کوین بود که در سه ماه آخر سال ۲۰۲۱ به هدف خود رسید. هر چه شیبا رشد کرد، تمرکزش بر جامعه خود بیشتر شد.

این مساله به راه اندازی و توسعه شیبا سوآپ (ShibaSwap) ختم شد، یعنی ایجاد یکی از مهم‌ترین عناصر اکوسیستم توکن.

شیبا به همراه Leash، Bone و Shiba Swap خود را برای ساختن یکی از بزرگترین اکوسیستم‌ها در بازار ارزهای دیجیتال آماده می‌کند. برای سرمایه گذاری روی این رمز ارز می‌توانید به نوبیتکس ورود و معامله کنید.

4.توکن همسر شیبا

رمز ارز Shiba’s Wife که گاهی برای تمسخر به‌عنوان دوست دختر شیبا (SHIBGF) نیز از آن نام می‌برند، جوان‌ترین توکن این فهرست است.

همان‌طور که از نام آن پیدا است، این کریپتو بر حقوق زنان تمرکز دارد. البته این همه ماجرا نیست. Shiba Wife برابری، مهربانی و رفاه را نیز ترویج می‌کند.

ارز دیجیتال نام برده عملکردی بر پایه زنجیره هوشمند بایننس (BSC) دارد. به همین علت خرید و فروش آن بسیار مقرون به‌صرفه و سریع است.

بر اساس وب‌سایت شیبا، تیم آن‌ها در حال توسعه صرافی، کیف پول و NFT مخصوص Shiba’s Wife هستند که برای زنان اختصاص پیدا خواهد کرد.

به ازای هر تراکنش ۱۰ درصد از کارمزد به کیف پول ذکر شده اختصاص می‌یابد و در نهایت تمام کمک‌هایی را که جمع آوری کرده‌اند به چندین موسسه خیریه برای زنان می‌فرستند. به این ترتیب Shiba’s Wife قصد دارد تا یک اکوسیستم سالم را به وجود آورد و با گذشت زمان به‌طور مداوم رشد داشته باشد.

5.توکن آکیتا

نام این رمز ارز نیز مانند شیبا از نژاد سگ (Akita) گرفته‌اند. یک میم کوین که در سال ۲۰۲۱ ظهور کرد و مانند دوج لون و شیبا بر بلاک چین اتریوم فعالیت دارد. این رمز ارز پروژه‌های بسیار جالبی دارد و چون به‌تازگی وارد عرصه شده است هنوز زمان دارد تا چالش‌های پر فراز و نشیب بازار را تجربه کند.

Akita Inu در سال ۲۰۲۱ صعود سرسام آوری داشت و تا ۰.۰۰۰۰۲۸ دلار رسید. اما بعد از آن نزول کرد و دیگر رشد آنچنانی به خود ندید.

این ارز دیجیتال می‌خواهد به یک توکن حکومتی تبدیل شود. به علاوه توسعه دهندگان آن در حال برنامه ریزی برای تبدیل شدن به پلتفرمی هستند که در آن رسانه‌های اجتماعی را با فناوری بلاک چین روبرو می‌کنند.

 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها