|
کدخبر: 255334

اقدامی ویژه که قیمت کالاها را کاهش داد

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره الزام درج نرخ تولید‌کننده بر روی کالاها، گفت: این امر موجب کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت‌ها در بازار شده است.

اقتصاد اقدامی ویژه که قیمت کالاها را کاهش داد

درویش علی حسن زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه اجلاس عمومی اتاق اصناف مرکز استان گلستان که با حضور اعضای هیأت رئیسه اتاق اصناف و روسای اتحادیه‌های صنفی مرکز استان گلستان در محل سالن جلسات اتاق اصناف مرکز استان گلستان برگزار گردید، با اشاره به برنامه‌ریزی وزارت صمت برای کنترل قیمت‌ها در بازارها، اظهار کرد: یکی از طرح‌های مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت که در سه ماهه پایانی سال گذشته اجرایی شد، طرح درج نرخ تولیدکننده بر روی کالاها بود که با گروه‌بندی‌های مختلف به‌تدریج آغاز شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای اردیبهشت‌ ماه امسال تمامی کالاهای تولیدی که قابلیت بسته‌بندی دارند مشمول درج نرخ تولید‌کننده و مصرف‌کننده خواهند بود، افزود: واحدهای تولیدی مکلف هستند بر روی کالاهای تولیدی خود نرخ نهایی تولید و نرخ مصرف‌کننده را درج نمایند.

سرپرست اداره کل صمت با تاکید بر اینکه تمامی تیم‌های نظارتی، از طریق بازدیدهای میدانی و سرزده از واحدهای تولیدی، انبارها، اصناف و مراکز توزیع را با جدیت رصد می‌کنند، خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیم قاطع اتخاذ شده توسط وزارت و ابلاغ آن به تمامی مجموعه‌های تحت مدیریت صمت، با متخلفان به صورت قانونی و بدون تعارف برخورد خواهد شد.

حسن زاده با اشاره به اینکه اجرای طرح درج نرخ تولید‌کننده بر روی کالا می‌تواند به بازار و قیمت‌ها سامان دهد، ادامه داد: بر اساس آمار و اطلاعات دریافتی، درج نرخ تولیدکننده بر روی کالاها باعث کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت‌ها شده است.

 

 

 

منبع: ایسنا
  • رضا ارسالی در

    فقط اونایی که گرون فروشی میکنن دستگیر کنید و به شدت ضرب و شتم کنید و تمام اموالشونو ازشون بگیرید

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها