|
کدخبر: 251352

بخوانید / چرا قیمت اجناس در بازار ناگهان بالا می‌رود؟

یک تحلیل‌گر اقتصادی، گفت: متأسفانه بسیاری از تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان کالا‌ها قیمت اجناس را به‌صورت سر خود و بدون مصوبه رسمی و اعلام اتحادیه‌های صنفی افزایش می‌دهند.

حمید حاج‌اسماعیلی  در خصوص ارائه راهکار برای کنترل قیمت‌ها در بازار به جهت حمایت از مصرف‌کنندگان، گفت: در بخش حمایت از مصرف‌کنندگان مشکل تغییر و افزایش قیمت‌ها بحث اساسی دارد به دلیل اینکه نرخ و قیمت کالاها بر وضعیت و رفاه زندگی مردم به‌طور مستقیم تأثیر گذار است.

وی با اشاره به این موضوع که مسائل اقتصادی کشور به دلیل تحریم‌ها دچار مشکل شده است، افزود: اما این تنها دلیل افزایش قیمت اجناس در بازار نیست بلکه متأسفانه بسیاری از تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان کالاها قیمت اجناس را به‌صورت سرخود و بدون مصوبه رسمی و اعلام اتحادیه‌های صنفی افزایش می‌دهند.

این تحلیل‌گر اقتصادی بابیان این‌که بخش زیادی از مشکلاتی که مردم در خرید کالاهای مصرفی با آن مواجه هستند تغییر و افزایش قیمت‌ها به‌صورت روزانه یا حتی لحظه‌ای است، اضافه کرد: بنابراین مردم انتظار دارند که دولت برای کنترل و تثبیت قیمت کالاها در بازار اقداماتی انجام بدهد.
 
این کارشناس حوزه کسب‌وکار تثبیت و مشخص بودن قیمت کالاهای اساسی و موردنیاز مردم را لازم دانست و گفت: باید در همه فروشگاه‌ها قیمت کالاهای مشابه یکسان باشد تا مردم با اطمینان خاطر و بدون سردرگمی خرید کنند.

اسماعیلی در پایان حذف واسطه ها  از بازار و عرضه کالا به صورت مستقیم را بر کاهش قیمت ها موثر دانست و تأکید کرد: با  جلوگیری از تغییر و افزایش قیمت‌ها و علاوه بر آن از بین بردن تفاوت قیمت اجناس در فروشگاه‌های مختلف می‌توان درصد آرامش و رضایتمندی مردم از زندگی را افزایش داد.

 

منبع: میزان
  • یاسوج ارسالی در

    وقتی مسعولین سهامدار کارخانها شدن وقتی ن ظم وانظباط نباشه وقتی کسی که بایدقیمتهار اکنترول کنه رشوه میگیره وقتی دادگاه شریک دزده وقتی به اسم دین هرکاری میکنن وهدف رفاه مردم نیست اوضاع بهتر که نمیشه بدتر هم میشه خدایا تو یجای نگهش دار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها