|
کدخبر: 255327

ماه رمضان وقت گرانی نیست

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مباحث مطرح شده برای افزایش نرخ نان با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، گفت: اصل خبر افزایش نان محل خدشه است و صحت ندارد.

اقتصاد ماه رمضان وقت گرانی نیست

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه با اشاره به مباحث مطرح شده برای افزایش نرخ نان با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، اظهار کرد: اصل خبر افزایش نان محل خدشه است و صحت ندارد، بنابراین هنوز تصمیم جدی در این باره اتخاذ نشده و نمی‌توانم درباره خبری که مبنای درستی ندارد به مردم گزارش دهم.

وی با اشاره به اینکه اطلاعی از افزایش نرخ نان ندارم و باید آن را در ظرف زمانی خود بررسی کرد، به افزایش بی‌رویه نرخ اقلام در کشور پرداخت و اضافه کرد: افزایش نرخ اقلام متأثر از متغیرهای جهانی آن است، به‌عنوان مثال افزایش نرخ گوشت به دلیل آن است که نرخ جهانی این محصول افزایش یافته است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بنابراین افزایش کالا و اقلام ارتباطی به بازار داخل ندارد، به عنوان مثال نرخ مرغ و تخم‌مرغ در ماه مبارک رمضان نه تنها افزایش پیدا نکرده، بلکه یک‌هزار تومان هم کاهش یافته است.

آزادیخواه درباره اینکه شاهد التهابات بازار هستیم، بیان کرد: با افزایش نرخ نهاده‌ها در بازار جهانی طبیعتاً سوءاستفاده‌هایی از این شرایط انجام می‌شود، البته مجلس جلسات مستمری را با وزارت جهاد کشاورزی دارد تا جلوی گرانفروشی‌های بی‌مبنا و اساس را بگیریم.

وی با بیان اینکه هیچ کالایی نباید خارج از قانون گران شود، متذکر شد: مردم در ماه مبارک رمضان به هیچ عنوان نباید شاهد افزایش قیمت‌ها باشند و باید آرامش بر بازار حکمفرما باشد و هدف مجلس نیز همین است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که با حذف احتمالی ارز ۴۲۰۰ تومانی نرخ نان و سایر اقلام افزایش پیدا می‌کند، راهکار مجلس در این باره چیست؟ گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف نخواهد شد، بلکه جابه‌جا می‌شود و دولت را مکلف کردیم که ما به التفاوت ۹ میلیارد دلار را تعیین تکلیف کند.

آزادیخواه با بیان اینکه محل هزینه جایگزینی ارز ۴۲۰۰ تومانی تغییر می‌کند، تبیین کرد: به عنوان مثال یارانه را به واردکننده گندم، ذرت یا جو پرداخت می‌کردیم، اما در سبک جدید این یارانه به سرپرست خانواده‌ها پرداخت می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه هیچ یارانه‌ای حذف نخواهد شد، تشریح کرد: پیش از این یارانه مرغ به واردکننده داده می‌شد، اما با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی این کالا مستقیماً به مصرف‌کننده می‌رسد، مانند مرغ، گوشت، پنیر، شیر، لبنیات و....

 

منبع: تهران‌نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها