|
کدخبر: 254706

برنامه مجلس برای ورود به موضوع افزایش قیمت‌ها

معین الدین سعیدی گفت: دولت اجازه واردات را صادر کرده است. گوشت منجمد هم راهی بازار شده اما جایگزین گوشت گرم نمی‌شود. با این حال امیدواریم شاهد واردات و کوتاهی دست مافیا و ثبات در قیمت‌ها باشیم.

«معین الدین سعیدی»، نماینده مردم چابهار و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس ، در رابطه با افزایش قیمت‌ اقلام خوراکی و عدم ثبات در بازار گفت: متاسفانه بر خلاف انتظارها قیمت اقلام خوراکی بشدت در حال افزایش است. البته قول‌هایی از طرف وزارت جهاد کشاورزی به ما جهت عرضه بیشتر و کنترل قیمت‌ها داده شده است، اما تا کنون ما شاهد کاهش و یا ثبات در بازار و قیمت‌ها نبوده‌ایم.

وی در رابطه با حذف ارز ترجیحی و احتمال تاثیر آن بر روند افزایش قیمت‌ها تاکید کرد: مجلس در این بار با جلسات فروان تصمیم گرفت دست دولت محترم را باز بگذارد. اما اگر موضوع حذف ارز به درستی انجام نشود احتمال تبعات منفی آن بر بازار بسیار زیاد و سنگین خواهد بود.

عضو کمیسیون کشاورزی در مورد اظهار نظر رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران، که مافیای گوشت را عامل اصلی بی ثباتی در بازار و گرانی گوشت دانسته بود خاطر نشان کرد: البته همین طور است. مافیا در داخل کشور ما دست‌هایی دارد و در افزایش بی‌رویه قیمت‌ها تاثیرگزار است. متاسفانه نظارت‌ها نیز آن گونه که ما از دولت سیزدهم انتظار داشتیم پیش نمی‌رود و اشکال اساسی کار همین جا است.

سعیدی در رابطه با این که گفته می‌شود مافیای گوشت اجازه واردات گوشت را نمی‌دهد اظهار داشت: البته دولت اجازه واردات را صادر کرده است. گوشت منجمد هم راهی بازار شده اما جایگزین گوشت گرم نمی‌شود. با این حال امیدواریم شاهد واردات و کوتاهی دست مافیا و ثبات در قیمت‌ها باشیم.

نماینده مردم چابهار در رابطه با برنامه نظارت و ورود مجلس در موضوع افزایش قیمت‌ها گفت: ان شاءالله در هفته جاری برای این موضوع در کمیسیون جلسه خواهیم داشت. تجربه نشان داده است اقتصاد تابع دستورات نیست و راه حل‌های خود را دارد. با این حال به طور معمول زمانی که قیمت‌ها افزایش می‌یابد کاهش آن چندان واقع بینانه نیست.

 

منبع: برنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها