|
کدخبر: 254583

قیمت این کالاها ارزان می‌شود

مدیرعامل سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف‌کنندگان گفت: ۶۰ هزار قلم کالا به لیست کالاهای مشمول کاهش قیمت افزوده می‌شود که آثار مثبتی در سبد معیشتی خانوار خواهد داشت

عباس تابش ظهر امروز در جریان بازدید از چند واحد تولیدی در ساوه گفت: بزودی و طبق بررسی‌های انجام شده در جلسات حدود ۶۰ هزار قلم کالا به لیست کالاهای مشمول کاهش قیمت افزوده می‌شود که آثار مثبتی در سبد معیشتی خانوار خواهد داشت.

وی یکی از اهداف سفر خود به ساوه را بررسی نحوه قیمت گذاری روی کالاهای تولیدی و تنظیم بازار عنوان کرد و افزود: در این بازدید به مدیران صنایع که فرمول قیمت گذاری را رعایت نکرده بودند اطلاعات لازم داده شد و در همان خط تولید قیمت‌ها را اصلاح کردیم.

معاون وزیر صنعت شهرستان ساوه را قطب صنعت و کشاورزی کشور دانست و بیان کرد: شهرستان ساوه در زمینه فرآوری تولیدات کشاورزی و استقرار صنایع مستعد است و وزارت صمت نیز در راستای تحقق شعار سال در چارچوب قانون در کنار تولیدکنندگان خواهد بود.

تابش درج قیمت تولیدکننده و مصرف کننده را از ابتدای اردیبهشت الزامی دانست و گفت: همه تولیدکنندگان و توزیع کنندگان در فروشگاه‌ها و خرده فروشی‌ها ملزم به درج قیمت هستند و با نظارت‌هایی که صورت خواهد گرفت ثبات قیمت و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت‌ها را شاهد خواهیم بود.

معاون وزیر صمت افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته و با در نظر گرفتن افزایش حقوق و دستمزد ، قیمت کالاها حداکثر تا دو درصد می‌توانند تغییر داشته  باشند و در این بین در برخی کالاها بصورت میانگین تا ۴۰ درصد کاهش قیمت را شاهد خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف‌کنندگان گفت: قیمت‌های مصوب تولیدکنندگان بر اساس ضوابط و شرایط مشخص تعیین می‌شود و تخطی از دستورالعمل‌ها باعث برخورد قانونی دستگاه‌های نظارتی با آنها خواهد شد.

وی با تاکید بر الزامی بودن درج قیمت تولیدکننده  و مصرف کننده خاطرنشان کرد: در جریان بازدید امروز برخی مشکلات در این زمینه رویت شد که دستورات لازم صادر و در خصوص مشکل آرد یکی از کارخانجات نیز اقدامات مورد نیاز انجام خواهد شد.

 

منبع: فارس
  • ناصر ارسالی در

    بنده حاضرم قسم بخورم که دروغ گفته بارها گفتن گرون نمیشه ولی هفته بعد چندبرابر شده این بازهم همینطوره چنددهه که با این رویه سرمردم کلا گذاشتن

  • رضا ارسالی در

    بر هر چه دروغگو هست لعنت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها