|
کدخبر: 237499

ریزش قیمت بسیاری از کالاها در راه است

وزیر دادگستری گفت: با ثبت قیمت تولید کننده بر روی محصولات قیمت بسیاری از کالاها کاهش خواهد یافت.

اصناف ریزش قیمت بسیاری از کالاها در راه است

امین‌حسین رحیمی در کارگروه تنظیم بازار و کمیته اقدام مشترک خراسان رضوی با بیان این‌که با ثبت قیمت تولید کننده بر روی محصول قیمت بسیاری از کالاها کاهش خواهد یافت، اظهار کرد: پیش از این قیمت مصرف کننده بر روی کالا درج می‌شد اما زین پس قیمت تولید کننده بر روی کالا درج می‌شود و ملاک مالیات نیز قرار می‌گیرد.

وی، مهم‌ترین کارکرد این کار جلوگیری از درج قیمت‌های غیر واقعی بر روی کالا بیان کرد و ادامه داد: پیش از این فروشندگان بزرگ با تولیدکنندگان توافق می‌کردند و قیمت کالا به‌صورت غیر واقعی درج می‌شد و فروشندگان نیز با تخفیف زیاد کالا را عرضه می‌کردند که همان تخفیف آن‌ها هم قیمت زیاد حساب می‌شد.

وزیر دادگستری با بیان این‌که درج قیمت تولید کننده روی کالا مانع توافق فروشندگان بزرگ و تولیدکنندگان برای درج قیمت غیرواقعی می‌شود، اضافه کرد: با ثبت قیمت تولید کننده بر روی کالا، بسیاری از کالاها ارزان‌تر از قیمت فعلی خواهد بود.

وی افزود: سامانه‌ای برای شکایت مردم در این خصوص طراحی و راه‌اندازی می‌شود تا نیاز به مراجعه حضوری نباشد.

رحیمی با بیان این‌که درج نکردن قیمت توسط تولید کننده و فروش با بیش از ۳۰ درصد سود، تخلف است و با این تخلفات برخورد جدی می‌شود، خاطرنشان کرد: ستاد تنظیم بازار و کمیته اقدام مشترک، نظارت بر خرده‌فروشان را به خود اصناف، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها سپرده شود و نظارت جهاد کشاورزی، بسیج اصناف و وزارت صنعت باید پیش از خرده‌فروشی انجام شود.

وی با بیان این‌که قبول داریم میزان جریمه تخلفات بازدارنده نیست، گفت: اخیرأ جریمه‌های تخلفات صنفی را با شاخص‌های تورم به روز کرده‌ایم که بعد از طی مراحل نهایی، منتشر می‌شود.

وزیر دادگستری با بیان این‌که گران‌فروشی زمانی رخ می‌دهد که قیمت‌گذاری بر اساس ضوابط و انصاف انجام نمی‌شود، متذکر شد: باید برای پیشگیری از وقوع تخلف تلاش کنیم.

وی بیان کرد: از آغاز دولت سیزدهم تلاش برای این بوده که اقدامات تأثیرگذاری در تنظیم بازار و و معیشت مردم انجام شود و در این زمینه، مدیریت و تنظیم بازار یکی از دغدغه‌ها است.

منبع: مهر
  • ناشناس ارسالی در

    ﺧﻴﻠﻲ اﺯ ﺣﺮﻓﻬﺎ ﺯﺩﻳﺪ ﻭﻟﻲ ﻋﻤﻞ ﻧﻜﺮﺩﻳﺪ

  • رضا1400 ارسالی در

    واقعا؟خودتی!

  • ناشناس ارسالی در

    با اون قیافه مسخره غلط کردی

  • ناشناس ارسالی در

    من موندم این مسئولین آکبند در کشور چکار می کنند. انجام چنین کاری باعث هرج ومرج بسیار زیاد در بازار می شود وخود باعث چندین قیمتی و نابسامانی قیمت ها می گردد.
    2_ حذف تولید کنندهای کوچک ومتوسط با برند های ناشناخته که کیفیت های بسیار بالای دارند و فقط بخاطر ناشناخته بودن سودهای بالاتری را برای فروشندگان تعریف می کنند تا بتوانند محصول خود را به فروش برسانند. این کار باعث ایجاد مشکلات زیاد وعدیده و نابودی تولید و صنعت و افزایش بیکاری در جامعه فقط برای تولید کنندگان بخصوص تولید کنندگان با برند های ناشناخته کوچک و متوسط می شود وعدم رقابتی شدن کالاها خود باعث سوء استفاده تولید کنندگان بزرگ با محصول بی کیفیت و حذف تولید کنندگان خرد وکوچک می گردد. دست آخر می شود مثل شرکت‌های خودرو سازی

  • ناشناس ارسالی در

    ملت مطمئن باشد همه چیز گران تر هم خواهد شد....

  • سعید ارسالی در

    خیالی بسیار باطل است سالهات که تولید کننند از روی ناچاری بانکداران قیمت درج شده را بالا می زنند چون اگر این مار را نکنند بنکدار از آنها خرید نمی کند این راه حل مشکل نیست. چون همان قیمت را بالا می زنند آب از سر چشمه کل آلود است اینقدر بی تفکر نباشید

  • فردا ارسالی در

    ارزون میشه مغازه دار موقعی که سود براش ن داشته باشه کارخونه قیمت دوبرابر میزنه رو جنسش بعد به مغازه دار میگه یه بسته بخر یه بسته جایزه بگیر که دوباره ملت بدبخت د ر میاد

ارسال نظر