|
کدخبر: 253365

تجارت با اوراسیا نهایی می شود؟

معاون وزیر صمت و رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران در پی تأکید دولت سیزدهم بر تسریع انعقاد موافقت‌نامه تجارت آزاد با اوراسیا با وزیر اقتصاد اوراسیا در مسکو دیدار کرد و در خصوص این دیدار گفت: دو طرف تأکید داشتند پیش از پایان سال ۲۰۲۲، تجارت اوراسیا نهایی شده و به تصویب کشورهای عضو برسد تا بتوانیم موافقت‌نامه تجارت آزاد را امضا کنیم.

علیرضا پیمان‌پاک در خصوص این دیدار توضیح داد: همچنین با توجه به‌ضرورت فعال‌سازی کریدور شمال جنوب، صحبت‌هایی دراین‌بین صورت گرفت و مقرر شد کارگروه مشترکی بین اتحادیه اوراسیا و سازمان توسعه تجارت ایران به نمایندگی از ایران شکل گیرد تا ابعاد و زیرساخت‌های موردنیاز برای فعال کردن جدی کریدور شمال جنوب فراهم شود و اقدامات لازم در این خصوص صورت بگیرد.

رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: با فعال‌سازی کریدور شمال جنوب به‌طور تقریبی ۳۰ درصد هزینه و زمان انتقال کالا از کشورهای اوراسیا به هند و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس کاهش پیدا می‌کند و همچنین زمینه‌سازی بسیار خوبی برای بهره‌گیری ایران از میلیاردها دلار درآمد حاصل از ترانزیت فراهم می‌شود.

پیمان‌پاک یادآور شد: با توجه به برگزاری فشرده مذاکرات حضوری، قرار است هر چه سریع‌تر فهرست اقلام نهایی شده و کارگروه‌های مشترک برای تسریع در نهایی کردن فهرست اقلام تشکیل شود.

 

منبع: روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران

ارسال نظر