|
کدخبر: 253171

خبر مهم / ریزش ۳۰ درصدی قیمت خودروهای خارجی به این شرط

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اظهار کرد: به نظر می‌رسد که واردات خودرو در ۱۴۰۱ کاملا منتفی باشد و تنها راهکار این است که سران قوا فکری به حال این قضیه کنند.

اقتصاد خبر مهم / ریزش ۳۰ درصدی قیمت خودروهای خارجی به این شرط

اخیرا صحبت های ضد و نقیضی درباره آزادسازی واردات خودرو صورت گرفت. اما روز گذشته سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن از منتفی شدن مصوبه واردات خودرو خبر داد. روح اله جانی عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن درباره واردات خودرو گفت: شورای عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نظر مخالف داد و واردات خودرو تایید نشد.

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت و گو با گسترش نیوز اظهار کرد: واردات خودرو پیش از این هم منتفی بود اما بعضی از افراد با وجود تایید نشدن اصرار داشتند که واردات خودرو انجام خواهد شد. کاری که شورای نظارت بر سیاست های کلی نظام انجام می‌دهد این است که سیاست های کلی نظام را با مصوبات شورای نگهبان تطبیق می‌دهد. اما علت مخالفت با واردات خودرو را همچنان به صورت دقیق نمی‌دانیم.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو درباره اثر واردات بر قیمت خودروهای خارجی اظهار کرد: گفته می‌شود که مشکل بازار با ۷۰ هزار دستگاه خودرو حل نمی‌شود و این صحبت درست است اما ۷۰ هزار دستگاه خودرو در شکستن شاخص قیمتی بسیار موثر است. ضمن این که می‌تواند نقش عمده ای از نظر روانی برای پاسخگویی به تقاضای بازار ایجاد کند. در صورتی که واردات خودرو انجام شود ۳۰ درصد قیمت مدل های خارجی افت می‌کند.

وی در پایان گفت: به نظر می‌رسد که واردات خودرو در ۱۴۰۱ کاملا منتفی باشد و تنها راهکار این است که سران قوا فکری به حال این قضیه کنند. سیاست های کلی نظام در بند ۱۲ به بهبود کیفیت زندگی مردم مربوط می‌شود. آیا از سیاست فقط باید بحث تولید را در نظر گرفت. این نکته را نیز باید گفت که موضوع سیاست های کلی نظام را نباید با برداشت ناصحیح شخصی خود خدشه دار کنیم.

ارسال نظر