|
کدخبر: 251424

خبر خوش برای ثبت نام کنندگان در طرح نهضت ملی مسکن

از ۹۷ هزار واحدی که متقاضیان آنها در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند تاکنون حدود ۵۷ هزار واحد برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده و قرارداد ۶۹۰۹ واحد منعقد شده است.

پس از اتمام مهلت ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن در روز ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ اعلام شد که بیش از ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار متقاضی در دو طرح حمایتی اقدام ملی و نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۴۴۷ هزار متقاضی مردان مجرد ۲۳ تا ۴۵ سال سن را شامل می‌شوند.

همچنین بیش از ۹۷ هزار واحد متقاضی خودمالکی هستند که  در دو ماه گذشته با فراهم شدن شرایط ثبت‌نام اطلاعات خود را در سامانه طرح نهضت ملی مسکن درج کرده‌اند.

پرداخت ۸۲۵ میلیاردتومان تسهیلات خودمالکی به حساب سازندگان 

آنطور که محمدحسن علمداری - عضو هیات‌مدیره بانک مسکن گفته است ۶ هزار و ۱۶۷ پروژه به تعداد ۵۷ هزار و ۴۲۴ واحد تسهیلات خودمالکی به بانک معرفی شد. از این تعداد ۷۷۷ پروژه به تعداد ۶ هزار و ۹۰۹ واحد قراردادشان منعقد شده است که مبلغ آن ۲ هزار و ۳۳۰ میلیاردتومان است.

وی ادامه داد: تاکنون ۸۲۵ میلیارد تومان از تسهیلات خودمالکی به حساب سازندگان پرداخت شده است.  

به گفته علمداری، ارائه تسهیلات خودمالکی طرح نهضت ملی مسکن چند ماهی است که آغاز شده و مرحله به مرحله و بر اساس پیشرفت فیزیکی به خودمالکان پرداخت می‌شود.

در خصوص سایر متقاضیان نهضت ملی مسکن که در فراخوان نام‌نویسی کرده‌اند طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، پالایش‌های سه‌گانه درباره شروط تاهل، سرپرست خانوار و فرم "ج" صورت گرفته و متقاضیان برای بررسی شرط سکونت ۵ ساله در شهر مورد تقاضا به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و شهرهای جدید مربوطه معرفی شده‌اند. طبیعی است که متقاضیان مجرد در این مرحله از شرط تاهل معاف هستند اما باید در زمان تحویل واحد متاهل شده باشند.

گزارش سخنگوی دولت از وعده ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال

به تازگی بهادری جهرمی - سخنگوی دولت- در توییتر نوشته است: "وعده ساخت ۴ میلیون مسکن در چهار سال با سرعت در حال پیشرفت است. فرآیند ثبت نام اولیه با درخواست بیش از ۵ میلیون نفر پایان یافت. برای حدود یک میلیون واحد مسکونی زمین تامین شد و عملیات اجرایی ساخت ۸۷۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده است."

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر