|
کدخبر: 251233

زمان ورود گوجه سبز ایرانی به بازار + قیمت

رییس اتحادیه بارفروشان گفت: گوجه سبز ایرانی، از هفته دوم فروردین در بازار عرضه خواهد شد و از آنجایی‌که ۵۰ درصد این محصول را سرما زد؛ محتمل است که گوجه سبز نوبرانه کیلویی ۳۰۰ هزار تومان در بازار عرضه شود.

اقتصاد زمان ورود گوجه سبز ایرانی به بازار + قیمت

مصطفی دارایی‌نژاد از عرضه گوجه سبز ایرانی در ۱۵ فروردین خبر داد و گفت: چند روزی است که گوجه سبز از آنالیا ترکیه به‌ صورت قاچاق وارد و در بازار تجریش توزیع شد.

رییس اتحادیه بارفروشان در پاسخ به این پرسش که آیا این خبر صحت دارد که گوجه سبز کیلویی ۴ میلیون تومان بفروش رسید؟ گفت: این قیمت واقعی نیست چراکه کمتر خریداری حاضر می‌شود برای خرید گوجه سبز این میزان هزینه کند اما این محصول با نرخ بالا بفروش رسید. ستاد مبارزه با کالای قاچاق در این مسئله ورود کرد و نظارت بیشتری در کالاهای وارداتی از ارومیه اعمال کرد.

وی درباره نحوه واردات گوجه سبز از ترکیه، افزود: گوجه سبز را لای کارتون‌های موز می‌گذارند و از ترکیه به ارومیه می‌آورند، سپس وارد بازار تهران می‌کنند این گوجه سبز درشت است و مانند آخرهای محصول گوجه سبز ایرانی است.

این فعال صنفی میزان گوجه سبز وارد شده از ترکیه را حدود ۱۰۰ کیلو دانست و افزود: گوجه سبز سرپل ذهاب از هفته دوم فروردین وارد بازار خواهد شد. گوجه سبز ساوه ۵ اردیبهشت و محصول شهربار و کرج از ۲۵ اردیبهشت در بازار عرضه خواهد شد.

دارایی‌نژاد با بیان اینکه ۵۰ درصد گوجه سبز شهریار سرمازده شده است، خاطر نشان کرد: ۲۰ تا ۳۰ درصد گوجه سبز ساوه سرمازده شده است و این احتمال زیاد است که در عرضه این محصول در هفته‌های آینده با چالش مواجه شویم و بدون تردید قیمت‌ها گوجه سبز نوبرانه به کیلویی ۳۰۰ هزار تومان خواهد رسید.

به گفته وی؛ از ۱۵ اسفند چغاله بادام شیراز و کاشان وارد بازار شد و چغاله ساوه ۱۵ فروردین عرضه خواهد شد. خوشبختانه این محصول سرمازده نشد و کمبودی در این محصول نخواهیم داشت و چغاله مانند گوجه سبز افزایش نرخ چشمگیری را تجربه نخواهد کرد.

منبع: ایلنا
  • پیمان پشته کشی ارسالی در

    ایا چاقاله بادم بهاری اسفنده ماه به بازار تهران امده

ارسال نظر