|
کدخبر: 251229

منتظر ریزش قیمت خانه در ۱۴۰۱ باشیم؟

رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان معتقد است قیمت مسکن در شرایط فعلی تغییری نخواهد داشت. مگر اینکه شرایط اقتصاد کلان کشور تغییر کند؛ در این صورت قیمت مسکن به سمتی می‌رود که اقتصاد کلان کشور پیش گرفته است.

اقتصاد منتظر ریزش قیمت خانه در ۱۴۰۱ باشیم؟

 قیمت مسکن در سال‌های اخیر جهش بسیار شدیدی داشته است؛ فروردین ۶سال پیش، میانگین قیمت مسکن در تهران ۴میلیون و ٨٩هزار تومان بود. فروردین ٩۶ این رقم با کمی افزایش به ۴میلیون و ٣٢۵هزار تومان رسید. فروردین ٩٧ نیز این افزایش قیمت همچنان ادامه داشت و قیمت مسکن به ۵میلیون و ۵٨۴هزار تومان رسید.

اما فروردین ٩٨ ناگهان جهشی در قیمت مسکن را شاهد بودیم و قیمت مسکن دو برابر شد و به حدود ١١میلیون و ۴٠٠هزار تومان رسید. اما این پایان ماجرا نبود. در سال ٩٩ میانگین قیمت مسکن در تهران بازهم افزایش یافت و به بیش از ١۵میلیون تومان در هر متر مربع رسید.

در فروردین ١۴٠٠ هم برای باری دیگر شاهد جهشی عجیب در قیمت مسکن بودیم و قیمت مسکن به نزدیک ٣٠میلیون تومان رسید. اما حال به نظر می‌رسد این شیب تند افزایش قیمت‌ها متوقف شده و مطابق به آخرین آماری که از قیمت مسکن در شهر تهران موجود است، در بهمن ماه امسال قیمت مسکن به متری ٣٣میلیون تومان رسیده است.

حال شاید برای بسیاری از خریداران و نیز سرمایه‌گذاران این بازار سوال شده باشد که قیمت مسکن بالاخره به چه سمت و سویی خواهد رفت؟  باز هم جهشی شدید در قیمت مسکن را شاهدیم یا جهش قیمت مسکن متوقف شده و طبق گفته برخی کارشناسان، قیمت مسکن دیگر کشش افزایش ندارد؟ اقتصاد آنلاین در این راستا به گفت و گو با ایرج رهبر، رئیس انجمن صنفی انبوه‌سازان تهران پرداخته است که در ادامه مشروح آن را خواهید دید.

ایرج رهبر با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌هایی که برای تولید مسکن شده، فعلا قیمت مسکن تغییری نخواهد داشت گفت: قدرت خرید مردم هم باید در نظر گرفته شود و در حال حاضر آن قدرت خرید وجود ندارد بنابراین تغییر قیمت پیش‌بینی نمی‌شود. مگر اینکه اقتصاد کل کشور تغییری داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر اقتصاد کلان کشور به سمت مثبتی رود، مسکن هم به همان سمت خواهد رفت. اگر تحریم‌ها برداشته شود و برجام به نتیجه برسد، تغییر و تحولی در کل اقتصاد کشور خواهیم داشت که در قیمت مسکن هم تاثیرگذار خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سرمایه‌گذاری در بازار مسکن را پیشنهاد می‌کند یا خیر اظهار داشت: الان زمان مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بخش مسکن نیست. زیرا در رکود قرار داریم. البته برنامه‌های دولت هم موثر است. اگر کسی الان قصد سرمایه‌گذاری داشته باشد باید هزینه‌های زیادی پرداخت کند.

به گفته رئیس انجمن صنفی انبوه‌سازان تهران، اگر ۴میلیون مسکن ساخته شود، مسلما عرضه بیشتر تعادل بین عرضه و تقاضا را بهم می‌زند و در این شرایط قیمت مسکن کنترل خواهد شد.

منبع: اقتصاد آنلاین
  • ناشناس ارسالی در

    در ایران مهمترین و بهترین سرمایه گذاری مسکن است . اگر مسکن ارزش نداشته باشد ، پ س کجا سرمایه گذاری کنیم. انواع اشخاص طعم ه گرد در بازارهای بورس ، ارزدیجیتال ، دلار و طلا خوابیده اند و منتظر به یغما ب ردن پ ول مردم هستند . جایی سود ده تراز م سکن نیست هم میتوانی از اجارهاش استفاده ک نی و هم از گران شدنش .قیمت مسکن از ده ها شغل و تولیدات کارخانه درست میشود . قیمت مسکن به یک کالا بستگی ندارد .

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها