|
کدخبر: 246377

پر طرفدار‌ترین مناطق تهران برای معامله مسکن + جدول

منطقه ۶ تهران با ثبت ۲۷۴ معامله مسکن نسبت به ماه گذشته ۵.۴۷ درصد رشد داشته است و پر مشتری ترین منطقه تهران در بازار مسکن بوده است.

روند رو به رشد معاملات مسکن در بهمن‌ماه امسال متوقف شد. تعداد معاملات ثبت‌شده در این ماه ۸ هزار و ۵۳۲ معامله بود که نسبت به دی‌ماه ۱۳.۱ درصد کاهش داشته است، اما همچنان بازار مسکن در زمستان ۱۴۰۰ پررونق‌تر از زمستان سال ۹۹ بوده و رشد معاملات در بهمن امسال نسبت به بهمن سال گذشته ۱۱۷.۸ درصد رشد داشته است.

قیمت مسکن نیز در دومین ماه زمستان رشد اندکی داشت و با افزایش ۰.۴ درصدی به متری ۳۳ میلیون و ۶۰ هزار تومان رسید. همچنان واحدهای تا پنج سال ساخت با سهم ۳۳.۶ درصد بالاترین سهم معاملات را به خود اختصاص داده‌اند، اما روند کاهش سهم نوسازها از معاملات و افزوده شدن به سهم خانه‌های قدیمی ادامه دارد.

منطقه ۵ نیز در بهمن‌ماه همچنان جایگاه نخست خود را در معاملات مسکن حفظ کرد. ۱۴.۸ درصد معاملات مسکن تهران در این منطقه انجام می‌شود و مناطق ۴ و ۱۰ نیز از مناطق محبوب خریداران هستند. رکوردداران بالاترین و پایین‌ترین قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله‌شده نیز همانند ماه‌های گذشته در اختیار منطقه ۱ با متری ۷۰ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان به عنوان گران‌ترین منطقه تهران و منطقه ۱۸ با میانگین متری ۱۵ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان به‌عنوان ارزان‌ترین منطقه است.

 در بهمن‌ماه امسال تمامی مناطق تهران ریزش خریدار داشتند، به جز یک منطقه. منطقه ۶ با ثبت ۲۷۴ معامله مسکن نسبت به ماه گذشته ۵.۴۷ درصد رشد داشته است.

قیمت-مسکن-۱

منبع: اکو ایران

ارسال نظر