|
کدخبر: 251075

میانگین نرخ ماهانه دلار در سال ۱۴۰۰

بازار ارز تهران در سال ۱۴۰۰ شاهد پستی و بلندی‌های زیادی بود.

اقتصاد میانگین نرخ ماهانه دلار در سال ۱۴۰۰

بازار ارز تهران در سال ۱۴۰۰ شاهد پستی و بلندی‌های زیادی بود. نرخ دلار که در فصل بهار در کانال ۲۴ هزار تومان بود در فصل پاییز با شدت گرفتن بدبینی‌ها به نتایج مذاکرات برجام توانست کانال ۳۰ هزار تومان را هم فتح کند و حتی تا پشت کانال ۳۱ هزار تومان هم پیشروی کرد.

میانگین نرخ ماهانه دلار در سال ۱۴۰۰

بررسی‌ها نشان می‌دهد که میانگین نرخ دلار در اردیبهشت ماه سال گذشته با ۲۲ هزار و ۷۵۵ تومان به عنوان کمترین میانگین ۱۲ ماه ثبت شده است. اما در ماه آذر به دلیل ناکامی در مذاکرات وین میانگین نرخ دلار تا نزدیک کانال ۳۰ هزار تومان حرکت کرد و نرخ ۲۹ هزار و ۸۲۸ تومان را به خود اختصاص داد.

دلار به مرز ۳۱ هزار تومان نزدیک شد

همچنین براساس بررسی‌های انجام شده از نرخ دلار در سال گذشته، کمترین نرخ دلار در نیمه اول فصل بهار بوده است. در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه نرخ دلار با ۲۰ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد. این اسکناس امریکایی در نیمه آذرماه بالاترین نرخ ۱۴۰۰ را ثبت کرد. نرخ دلار در ۱۶ آذر ماه با ۳۰ هزار و ۹۲۰ تومان مبادله شد و به دنبال تصرف کانال ۳۱ هزار تومان بود.

خبر بد از وین به بازار ارز تهران

در ماه یاد شده خبرنگار روزنامه وا‌ل‌استریت ژورنال خبر داد که دیپلمات‌های ارشد سه کشور اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان) مدعی شده‌اند که پیشنهادهای ایران با برجام مغایر بوده است.این دیپلمات‌ها مدعی شده بودند که پیشنهادهای ایران در این نشست، با متن مذاکره شده در شش دور قبلی مذاکرات وین تغییر داشته و باعث ایجاد نگرانی و ناامیدی شده است. معامله گران بازار ارز تهران با این سیگنال‌ها تصور می‌کردند که مذاکرات برجام به هسته سختی رسیده و احتمال رسیدن به توافق هسته‌ای را دور از انتظار می‌دانستند.

طبق تحلیل‌های انجام شده بیشترین و کمترین تغییر نرخ دلار هم در ماه اردیبهشت و آذر بوده است. نرخ دلار در ۱۲ اردیبهشت ماه بیش از ۱ هزار تومان کاهش را تجربه کرد و با ۲۱ هزار و ۹۷۰ تومان مبادله شد و در ۱۳ آذر نرخ دلار بالاترین افزایش روزانه را داشته است. در این روز نرخ دلار بیش از ۸۰۰ تومان بر ارزش خود افزود و با ۳۰ هزار و ۱۸۰ تومان نرخ‌گذاری شده بود.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها