|
کدخبر: 250719

خبر خوب درباره افزایش ظرفیت واردات برنج

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر ۳۰۰ هزار تن برنج از ابتدای سال جاری تاکنون از طریق مرزهای استان وارد کشور شده و این ظرفیت در سال آینده به بیش از ۴۰۰ هزار تن می‌رسد که اقدام بسیار خوبی در تامین برنج مورد نیاز کشور خواهد بود.

مجتبی شجاعی  با اشاره به تامین میوه شب عید مردم استان افزود: توزیع ۴۵۰ تن میوه شب عید شامل ۲۵۰ تن سیب و ۲۰۰ تن پرتقال با قیمت مصوب در مراکز عرضه تعیین شده و از سوی سازمان تعاون روستایی در سراسر استان آغاز شده است.

شجاعی افزود: با هدف ایجاد و حفظ آرامش و نظارت بر بازار عرضه کالاهای اساسی از جمله مرغ، گوشت، تخم مرغ، میوه، نان، روغن، برنج و غیره در سطح استان طرح نظارتی ویژه ایام نوروز و شب عید با حضور بازرسان سازمان جهاد کشاورزی، صمت، تعزیرات حکومتی، دادستانی و بسیج در حال اجرا است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با هدف کنترل بازار و تثبیت قیمتها در سطح استان ۴۰ تیم با همکاری نیروهای داوطلب بسیجی سازماندهی شده و بازرسان دستگاه‌های متولی تا پانزدهم فروردین سال آینده نسبت به بازرسی و نظارت بر نحوه توزیع و تثبیت قیمت کالاهای اساسی اقدام می کنند.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات و تدابیر اتخاذ شده در زمینه تنظیم بازار ترخیص ۱۰۰ هزار تن برنج وارداتی از انبارهای گمرک زاهدان و گمرک چابهار با دستور معاون اول رییس جمهور به منظور تعادل بخشی بازار ایام پایانی سال و همچنین آغاز ماه مبارک رمضان آغاز شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴ هزار و ۴۴۷ مورد بازرسی از واحدهای صنفی در سطح استان توسط اکیپهای بازرسی مشترک انجام گرفته و ۶ هزار و ۸۶۸ پرونده تخلف از واحدهای صنفی به مراجع قضایی ارجاع شده است.

شجاعی افزود: با هدف تامین کالاهای اساسی مردم در ایام پایانی سال و توزیع مناسب و عادلانه مایحتاج مورد نیاز مردم در شب عید برنامه ریزی لازم صورت گرفته و در راستای تامین و جذب سهمیه های اختصاص یافته به استان جلسات تشکیل و در این خصوص تصمیمات لازم برای مدیریت بازار توسط دستگاه‌های متولی اتخاذ شده است.

وی اظهار داشت: در این راستا از ابتدای سال جاری ۱۷ جلسه ستاد تنظیم بازار استان و ۶ جلسه کمیته اقدام مشترک در ذیل ستاد تنظیم بازار استان برگزار و پیش‌بینی‌های لازم در خصوص مدیریت بازار کالاهای مصرفی مردم در زمینه تامین و توزیع مناسب آن ها در سطح استان انجام گرفته است.

وی ادامه داد: با عنایت به مشکلات ایجاد شده در سال گذشته در زمینه تامین گوشت مرغ مورد نیاز مردم پیگیری لازم برای اختصاص سهمیه مرغ منجمد یارانه ای صورت گرفته و پس از جذب سهمیه اختصاص یافته توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان نسبت به توزیع آن در مراکز عرضه تعیین شده اقدام شد و گوشت مرغ گرم کشتار روز نیز علاوه بر تولیدات داخلی استان از استان‌های معین و همجوار تامین و خوشبختانه با روند متعادلی با قیمت مصوب در حال عرضه در سطح استان است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: در خصوص تامین گوشت مرغ کشتار روز نیاز روزانه استان به گوشت مرغ ۲۵۰ تن بوده که تنها ۷۹ تن آن معادل ۳۰ درصد در استان تولید و ۱۸۰ تن باقی مانده آن از بیرون استان تامین می شود، بر این اساس در سال جاری با برنامه ریزی صورت گرفته مقرر گردید طی یک دوره ۲ ساله با احداث  ۴۳۰ واحد مرغداری با سرمایه گذاری بالغ بر سه هزار میلیارد تومان و اشتغال زایی ۵۰ هزار نفر نیاز استان در زمینه گوشت مرغ مرتفع خواهد شد.

شجاعی گفت: در زمینه تولید و تامین گوشت قرمز استان و کشور استان سیستان و بلوچستان با دارا بودن ۱۳ کشتارگاه صنعتی و حدود ۵۰ واحد بسته بندی و تعداد قابل توجه قرنطینه دامی در مرزها و همچنین واحدهای پرواربندی موجود ظرفیت بسیار مطلوبی در تامین گوشت مورد نیاز کشور تا سقف ۱۰۰هزار تن را دارد.

وی افزود: در این خصوص هماهنگی های لازم با وزارت جهاد کشاورزی به منظور تامین برخی از ذخایر استراتژیک گوشت کشور توسط استان صورت گرفته است.

وی از حمایت های ویژه استاندار و معاون اقتصادی استانداری و سپاه سیستان و بلوچستان و همکاری دادیار حقوق عامه، ادارات کل صنعت و معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، تعاون روستایی، امور عشایری و غیره برای کنترل و تنظیم بازار و کمک به تامین نیازهای اساسی مردم قدردانی کرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها