|
کدخبر: 249954

عرضه گوشی رونمایی نشده سامسونگ در بازار ایران!

هنوز تا روز بیست و ششم اسفند و معرفی گلکسی A۵۳ ۵G توسط سامسونگ فاصله داریم اما در اتفاقی عجیب، این گوشی حالا به صورت رسمی در ایران موجود شده است!

اقتصاد عرضه گوشی رونمایی نشده سامسونگ در بازار ایران!

سامسونگ روز بیست و ششم اسفندماه، در رویداد مهمی از گوشی‌های جدید سری گلکسی A رونمایی خواهد کرد. در این رویداد، گوشی های گلکسی A۳۳، A۵۳ و A۷۳ معرفی خواهند شد. اگر فکر می‌کنید برای خرید این گوشی‌ها باید هفته‌ها منتظر بمانید سخت در اشتباه هستید؛ چون حالا گلکسی A۵۳ ۵G سامسونگ سه روز پیش از معرفی، با گارانتی رسمی در ایران موجود شده است!

بازار گوشی‌های هوشمند در کشورمان تا حدی عجیب است. معمولا با معرفی گوشی‌های جدید آیفون، شاهد پیش‌فروش آن‌ها با قیمت‌هایی سرسام‌آور هستیم و بسیاری از گوشی‌ها، مدت‌ها پس از عرضه جهانی هم در کشورمان موجود نمی‌شوند. با این حال عرضه یک گوشی میان‌رده، چند روز پیش از معرفی و عرضه جهانی، با وجود تحریم‌ها آن هم با گارانتی رسمی حتی برای بازار گوشی ایران هم اتفاقی نادر است.

بعد از ظهر بیست و سوم اسفندماه (سه روز پیش از معرفی رسمی گلکسی A۵۳ ۵G سامسونگ) یکی از فروشگاه‌های اینترنتی اعلام کرد گوشی گلکسی A۵۳ سامسونگ در وبسایتش آغاز شده است. نکته قابل توجه درباره عرضه این گوشی، این است که شرکت داریا همراه آن را گارانتی کرده و گوشی به همراه کد رجیستری به دست خریداران می‌رسد.

قیمت گلکسی ای ۵۳ سامسونگ

در زمان نگارش این مطلب، گوشی گلکسی A۵۳ ۵G سامسونگ با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی و حافظه رم ۸ گیگابایتی، با قیمت ۱۲ میلیون و ۶۹۹ هزار تومان برای نسخه مشکی‌رنگ و ۱۲ میلیون و ۷۹۹ هزار تومان برای نسخه سفیدرنگ در وبسایت کالاتیک به فروش می‌رسد.

مشخصات فنی و ویژگی های گوشی گلکسی A۵۳ ۵G سامسونگ

قلب تپنده جدیدترین میان‌رده سامسونگ، تراشه اگزینوس ۱۲۰۰ است. این تراشه جزو جدیدترین SoCهای سامسونگ است و هنوز نمی‌توان درباره عملکرد آن اظهار نظر کرد. با این حال تجربه استفاده از گوشی‌های سری گلکسی A۵x سامسونگ نشان داده تراشه‌های استفاده شده در این گوشی‌ها، عملکرد کلی خوبی را دارند. البته در برخی نسخه‌ها، مشکل تولید حرارت بیش از حد مشاهده شده بود.

حافظه رم نسخه عرضه شده این گوشی در ایران ۸ گیگابایت و حافظه داخلی آن، ۲۵۶ گیگابایتی است. اگر این میزان برای شما کافی نیست، می‌توانید از کارت حافظه میکرو اس دی استفاده کنید.

مثل همیشه، سامسونگ در این گوشی هم عملکرد بسیار خوبی در زمینه صفحه نمایش داشته است. پنل نمایشگر این گوشی از جنس سوپر امولد بوده و از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. حداکثر روشنایی صفحه نمایش گوشی گلکسی ای ۵۳ سامسونگ هم به ۸۰۰ نیت می‌رسد. این میزان روشنایی می‌تواند حتی در محیط‌های آفتابی هم، خوانایی محتوای در حال نمایش را تضمین کند.

این نمایشگر ۶.۴۶ اینچی از رزولوشن فول اچ دی پلاس بهره می‌برد و قادر است ۱۶ میلیون رنگ را نمایش دهد. لایه‌ای از گوریلا گلس ۵، از این نمایشگر قدرتمند حفاظت خواهد کرد. همچنین این گوشی از گواهی استاندارد IP۶۷ بهره می‌برد.

دوربین، باتری و ویژگی‌های نرم افزاری گلکسی ای ۵۳ سامسونگ

در بخش دوربین هم شاهد مشخصات خوبی هستیم. گوشی گلکسی A۵۳ ۵G سامسونگ به یک دوربین اصلی چهارگانه مجهز شده است. حسگر اصلی، ۶۴ مگاپیکسلی و دارای دیافراگم f/۱.۸ است. یک دوبین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۳ درجه، یک دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی و یک حسگر عمق ۵ مگاپیکسلی هم در کنار حسگر اصلی، ماژول دوربین این گوشی سامسونگ را تشکیل می‌دهند.

دوربین سلفی Galaxy A۵۳ ۵G سامسونگ هم با استفاده از طراحی موسوم به پانچ هول، روی نمایشگر قرار گرفته است. این دوربین ۳۲ مگاپیکسلی و دارای دیافراگم f/۲.۲ است.

باتری جدیدترین میان‌رده سامسونگ، ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است که در مقایسه با گذشته، پیشرفتی قابل قبول است. با این که این گوشی از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند، خریداران باید شارژ را به صورت مجزا خریداری کنند. همان طور که پیش از این اعلام شده بود، سامسونگ حالا حتی در جعبه گوشی‌های میان‌رده خود نیز آداپتور شارژ را قرار نمی‌دهد.

گوشی گلکسی ای ۵۳ سامسونگ، در زمان عرضه از اندروید ۱۲ و نسخه ۴.۰ رابط کاربری One UI بهره خواهد برد. با توجه به سیاست‌های سامسونگ، این گوشی احتمالا بتواند سه آپدیت بزرگ اندروید و چهار سال پشتیبانی امنیتی دریافت کند.

هنوز خبری از دیگر میان‌رده‌های معرفی نشده سامسونگ در بازار ایران نیست و فقط گلکسی A۵۳ ۵G سامسونگ با گارانتی داریا همراه، در وبسایت کالاتیک موجود شده است. 

 

منبع: گجت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها