|
کدخبر: 249573

دلیل اصلی ریزش قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال

​برخلاف آنچه که بسیاری از تحلیل گران بازار فارکس پیش بینی می کردند قیمت بیت کوین با حمله روسیه به اوکراین نزولی شد.

در سال های اخیر ماینرهای زیادی در خاک روسیه و قزاقستان و ... شروع به ماین کردن بیت کوین و سایر رمز ارزها کردند تا جایی که گفته می شود حدود ۲۰ درصد از روزهای ارزهای بازار از این مناطق استخراج می شود و زمانی که جنگ روسیه و اکراین اغاز شد از انجایی که پیش بینی می شد روسیه در دام تحریم های غرب قرار بگیرد، برخی از تحلیل گران پیش بینی کردند که روسیه به دنبال افزایش معاملات تجاری از طریق رمزارزها خواهد رفت تا از این طریق کمتر تحت تاثیر تحریم های غرب قرار بگیرد.

اما پس از حمله روسیه با اوکراین قیمت رمز ارزها افزایش خیلی زیادی نداشت و خیلی ها تصور می کردند که تشدید تحریم ها می تواند این رمزارز را مورد توجه سرمایه گذاران روسی قرار دهد اما عملا این اتفاق نیفتاد و حتی بیت کوین هم روندی نزولی آغاز کرده و احتمالا دوباره تا مرز ۳۰ هزار دلار افت می کند.

دلیل اصلی افت بیت کوین روسیه افزایش معاملات یا کاهش معاملات روسیه با بیت کوین نیست، بلکه افزایش ریسک سرمایه گذاری است و بسیاری از فعالان بازارهای مالی معتقدند که هیچ چشم انداز روشنی برای آینده وجود ندارد که بر مبنای بتوان سرمایه گذاری کرد

دلیل اصلی افت بیت کوین روسیه افزایش معاملات یا کاهش معاملات روسیه با بیت کوین نیست، بلکه افزایش ریسک سرمایه گذاری است و بسیاری از فعالان بازارهای مالی معتقدند که هیچ چشم انداز روشنی برای آینده وجود ندارد که بر مبنای بتوان سرمایه گذاری کرد.

در شرایط کنونی تقریبا با قاطعیت می توان گفت که بازار طلا و دلار بیشتر از سایر بازارها مورد توجه قرار دارد و همین مساله باعث افزایش قیمت اینها شده است، هرچند در هفته وارد اصلاح قیمت شده اند.

در چند وقت اخیر برخی از سرمایه گذاران عمده رمزارزها به تبلیغات گسترده ای درباره این بازار دست زده اند که بازار ارزهای دیجیتالی درحال تقویت است اما هیچگونه شواهدی وجود ندارد که این مساله را تایید کند.

 

منبع: بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها