|
کدخبر: 245317

سکه ارزان شد + قیمت

با افت قیمت اونس جهانی طلا، پس از رشد شدید اواخر هفته گذشته، طلا و سکه نیز در بازار داخل کاهشی شد.

در معاملات امروز صبح، طلا و سکه که به دنبال رشد شدید قیمت اونس جهانی طلا در روزهای گذشته و شروع جنگ میان روسیه و اوکراین افزایش قیمت را تجربه کرده بود، کاهشی شد.

به این ترتیب سکه امامی در این ساعت از معاملات در قیمت ۱۱میلیون و ۹۶۷هزارتومان معامله می‌شود که نسبت به آخرین معاملات روز ۵شنبه کاهش ۲۰۰هزارتومانی را نشان می‌دهد. روز ۵شنبه این سکه ۱۲میلیون و ۱۶۹هزارتومان قیمت خورده بود.

نیم سکه نیز در قیمت ۶میلیون و ۷۶۰هزارتومان معامله می‌شود که نسبت به ۵شنبه کاهش حدود ۱۰۰هزارتومانی را نشان می‌دهد. نیم سکه در آخرین معاملات هفته گذشته ۶میلیون و ۸۵۰هزارتومان قیمت خورده بود.

همچنین ربع سکه با کاهش ۵۰هزارتومانی نسبت به ۵شنبه، ۳میلیون و ۸۰۰هزارتومان قیمت خورده است.

هر سکه یک گرمی نیز در قیمت ۲میلیون و ۲۷۵هزارتومان خرید و فروش می‌شود که نسبت به روز ۵شنبه کاهش ۲۵هزارتومانی را نشان می‌دهد.

حباب سکه چقدر است؟

با کاهش قیمت طلا و سکه تقاضا در این بازار که هفته گذشته به شدت کاهش یافته بود، دوباره افزایش یافته و حباب سکه هم بالاتر رفته است. به این ترتیب سکه امامی، ۳۷۲هزارتومان، نیم سکه ۹۷۴هزارتومان، ربع سکه ۹۰۴هزارتومان و هر سکه یک گرمی ۸۴۸هزارتومان حباب دارد.

اواخر هفته گذشته با افزایش شدید قیمت اونس جهانی طلا به دنبال تحولاتی که در سطح بین‌الملل رخ داد و شروع جنگ میان روسیه و اوکراین، قیمت طلا و سکه نیز در بازار داخل افزایشی شد و سکه امامی به کانال ۱۲میلیون تومان بازگشت. اما امروز با افت قیمت اونس جهانی طلا و همچنین کاهش قیمت ۲۰۰تومانی ارز در بازار آزاد، قیمت طلا و سکه نیز کاهش یافت.

از طرف دیگر، اخبار تقریبا مثبتی از مذاکرات به گوش می‌رسد و یک نماینده مجلس اعلام کرده است حصول توافق در روزهای آتی محتمل است. اگر این اتفاق رخ دهد، شاهد کاهش قیمت شدید ارز در بازار داخل خواهیم بود و طلا و سکه نیز از این شاخص پیروی خواهند کرد. همچنین برخی کارشناسان معتقدند اونس جهانی طلا پتانسیل افزایش قیمت زیادی ندارد. اگر این سناریو رخ دهد باید شاهد ریزش قیمت طلا و سکه همپای دلار باشیم.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر