|
کدخبر: 247524

برگزاری کارگاه آموزشی تجارت با عراق/ بهبود روش‌های تجارت با عراق

کارگاه آموزشی تجارت با عراق به همت سازمان توسعه تجارت ایران و به منظور آشنایی بیشتر تجار و بازرگانان با روند تجارت با عراق و بررسی چالش‌های موجود برگزار شد.

کارگاه آموزشی تجارت با عراق به همت سازمان توسعه تجارت ایران و به منظور آشنایی بیشتر تجار و بازرگانان با روند تجارت با عراق و بررسی چالش‌های موجود برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، گستردگی روابط تجاری با عراق و سطح بالای مراودات تجاری از جمله دلایل برگزاری این کارگاه آموزشی بود که مورد استقبال تجار و بازرگانان قرار گرفت.
مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اهداف برگزاری چنین کارگاهی گفت: به چند دلیل این دوره آموزشی در این مقطع در دستور کار سازمان توسعه تجارت ایران قرار گرفت که یکی از مهم‌ترین دلایل آن گستردگی روابط تجاری ایران با کشور عراق است.
فرزاد پیلتن با بیان اینکه در اکثر کالاها به کشور عراق صادرات داریم و فعالان بسیاری در سراسر کشور در حال تجارت با این کشور هستند، ادامه داد: مرزهای گسترده با کشور عراق و وجود چندین پایانه‌ مرزی و درگیر بودن چندین استان در امور زیرساخت‌های تجاری با این کشور، باعث شده موضوعات و مشکلات مربوط به تجارت با عراق نیز به همین نسبت گسترده باشد.
مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران افزود: در همه زمینه‌ها از جمله شناخت روش‌ها و راهکارهای نفوذ به بازار عراق و حفظ بازار و مسایل مختلفی که در حوزه تجارت مطرح است، احتیاج به بهبود و توسعه داریم.
پیلتن با بیان اینکه هرچه روابط تجاری با یک کشور گسترده‌تر باشد، چالش‌ها و پیامدهای مربوط به آن نیز بیشتر است، ادامه داد: سازمان توسعه تجارت ایران به دنبال این است که فرهنگ صادراتی، شیوه‌های مختلف مذاکره با تجار عراقی، روش‌های بازاریابی و شیوه حل و فصل اختلافات که بعضا شاهد آن هستیم، اصلاح و بهبود پیدا کند.
در ادامه ﻋﺒﺪﺍﻻﻣﯿﺮ ﺭﺑﯿﻬﺎﻭﯼ، ﺭﺍﯾﺰﻥ ﺑﺎﺯﺭﮔﺎﻧﯽ ج. ا. ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺩﺭ ﻋﺮﺍﻕ نیز ضمن‌ تشریح بازار عراق و اهمیت استفاده از این کشور جهت رسیدن به دریای مدیترانه، کشورهای اروپایی و شمال آفریقا نکات مهمی را در خصوص بازار عراق و استفاده از ظرفیت‌های این کشور برای توسعه سطح مراودات تجاری بیان کرد.
جهانبخش سنجابی، دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق نیز به بیان نکاتی در خصوص روش‌های حل و فصل اختلافات تجاری میان تجار دو کشور و مهدی علی‌پور، مدیرکل سابق دفتر ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی سازمان استاندارد به بیان نکاتی در مورد استاندارد کالاها پرداختند.
گفتنی است روش‌های نفوذ و حضور در بازار عراق و الزامات استانداردی کالاهای صادراتی به عراق از جمله موضوعات اصلی‌ بود که در کارگاه آموزشی تجارت با عراق به آن پرداخته شد.

 

منبع: سازمان توسعه تجارت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها