|
کدخبر: 247304

توضیحات مهم قالیباف درباره حذف یارانه کالاهای اساسی

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس نه تنها بحث یارانه های کالاهای اساسی را حذف نکرد، بلکه با این مصوب تاکید کرده است که ثبات در قیمت کالاهای اساسی به صورت کالا برگ انجام شود و ثبات در قیمت ها هم حفظ شود.

اقتصاد توضیحات مهم قالیباف درباره حذف یارانه کالاهای اساسی

غلامحسین رضوانی در نشست علنی امروز- یکشنبه(۱۵ اسفندماه) - مجلس شورای اسلامی در بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور  در تذکری در مورد حذف ارز ترجیحی گفت: مصوبه کمیسیون تلفیق این بود  که دولت مکلف است مبلغ ۹ میلیارد دلار برای ارز ترجیحی  اختصاص دهد در این مصوبه امانتداری نشده و خلاف واقع ذکر شده است.

قالیباف در واکنش به اظهارات نماینده تهران گفت: مجلس در تصمیماتی که در تبصره ۱ گرفته است بحث یارانه های کالاهای اساسی را نه تنها حذف نکرد، بلکه با این مصوب تاکید کرده است که باید  ثبات در  قیمت کالاهای اساسی به صورت کالا برگ این کار انجام شود و ثبات  هم در قیمت ها باشد. 

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این موضوع برای مجلس اولویت اول بوده است. طبق قانون آیین نامه داخلی مصوبه در کمیسیون تلفیق با امضای رییس کمیسیون و هیات رییسه  بارگذاری شده و پیشنهاداتی  هم در صحن  مطرح شده است  من فکر می کنم در این زمینه  قانون رعایت شده و ثبات در قیمت ها و کالاهای اساسی و کالا برگی الکترونیکی برای مردم از خواسته های قطعی مصوب مجلس برای دولت است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر