|
کدخبر: 247125

سیگنال های صعودی برای ارز دیجیتال دوج کوین

دوج کوین (DOGE) یک ارز دیجیتال مبتنی بر تکنولوژی همتا به همتا است که به کاربران اجازه انتقال پول در شبکه و بدون محدودیت زمانی یا زمینی را می‌دهد.

البته ایده اصلی خلق این ارز دیجیتال، برای به سخره گرفتن بیت کوین و به عنوان یک میم ایجاد شد. با اینکه خالق اصلی این میم کوین، چندین مرتبه اعلام کرده بود که دوج کوین چیزی به جز شوخی نیست، ولی حمایت افراد برجسته ای مثل ایلان ماسک (Elon Musk) و مارک کیوبان (Mark Cuban) باعث رشد چشمگیر قیمت این دارایی شد.

به گزارش سایت کریپتوپولیتان، پس از افزایش قیمت نسبتاً شدید از روزهای ۱۰ تا ۱۴ ژانویه به علت انتشار خبر پذیرش دوج کوین توسط تسلا به عنوان یک گزینه پرداخت، خرس‌ها اجازه ادامه روند صعودی را ندادند و نمودار قیمت را تا سطح ۰.۱۲ دلار کاهش دادند.

گاوها در این سطح شروع به خرید و انباشت کردند و این باعث افزایش دوباره قیمت تا حوالی ۰.۱۷ دلار شد. روند نزولی و دره‌های پایین تر بار دیگر باعث شد که نمودار قیمت از این سطح به پایین برگشته و اینبار تا حوالی سطح حمایت بسیار مهم ۰.۱ دلار ریزش کند.

نمودار قیمت اما در حوالی سطح ۰.۱۱ دلار با حمایت گاوها مواجه شد و این باعث شد که نمودار قیمت تا سطح مقاومت ۰.۱۳۶ دلار بالا برود. این سطح که در گذشته به عنوان یک حمایت عمل می‌کرد، حالا به یک مقاومت سرسخت تبدیل شده است.

در حال حاضر، نمودار قیمت دوج کوین بین دو سطح ۰.۱۲ و ۰.۱۳۶ دلار قرار گرفته است و در این محدوده نوسانات بی روند می‌کند. با توجه به اینکه نمودار قیمت با صعود قبلی خود، خط روند نزولی مهمی را شکسته و حالا پولبک کرده است، اگر جهش از روی سطح ۰.۱۲ دلار ادامه دار باشد و موجب شکست سطح مقاومت ۰.۱۳۶ دلار شود، می‌توان گفت که نمودار قیمت روند نزولی خود را به پایان رسانده است.

از طرف دیگر، در صورت شکسته شدن سطح حمایت ۰.۱۲ دلار و تثبیت نمودار در زیر آن، احتمال تست دوباره سطح حمایت روانی ۰.۱ دلار وجود خواهد داشت. این سطح حمایت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا اگر شکسته شود، مسیر سقوط نمودار قیمت تا ۰.۷ دلار هموار شده و این سطح حمایت بسیار مهم، به یک مقاومت سرسخت تبدیل خواهد شد.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها