|
کدخبر: 246480

​دست رد بارسلونا به سینه صرافی معروف ارز دیجیتال

دلیل رد پیشنهاد همکاری با پولکادات (DOT) و بایننس (BNB) از طرف بارسلونا چه بود؟ این‌طور که پیداست بارسلونا قصد دارد دارایی دیجیتال اختصاصی خود را خلق کند و به همین دلیل پیشنهاد شرکت‌های کریپتویی مختلف را رد کرده است.

به گزارش سایت کریپتو اسلیت، رئیس باشگاه بارسلونا، خوان لاپورتا (Juan Laporta) در سخنرانی خود در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۲ در کاتالان اعلام کرد که قصد دارد به جهت بهبود وضعیت اقتصادی باشگاه، ارز دیجیتال جدیدی را توسعه دهد.

بنابر اعلام لاپورتا، این توکن یک روش برای تامین مالی و رقابت بارسلونا با باشگاه‌های دیگر تحت مالکیت سرمایه‌گذاران خارجی و شرکت‌های بزرگ است. با این‌که ایده توکن هواداری چیز جدیدی نیست ولی احتمالاً بارسلونا قصد دارد به اولین باشگاه فوتبالی تبدیل شود که ارز دیجیتالی اختصاصی خود را عرضه می‌کند. البته هدف این باشگاه عرضه یک توکن هواداری صرف نیست، بلکه بارسلونا می‌خواهد متاورس و NFT اختصاصی خودش را هم خلق کند.

لاپورتا شرح داد که برنامه‌های آتی بارسلونا برای حضور فعال در حوزه کریپتو باعث شده که پیشنهاد شرکت‌های کریپتویی مختلف برای حمایت مالی را رد کند. این توضیحات به رد پیشنهاد حمایت مالی شرکت‌های پولکادات و بایننس مربوط می‌شود.

کاهش ارزش بازار توکن وفاداری

با اینکه بارسلونا قصد دارد ارز دیجیتال اختصاصی خودش را عرضه کند، چندین باشگاه مطرح فوتبال اروپا همین حالا هم با همکاری شبکه‌های بلاکچینی مختلف، توکن هواداری خود را عرضه کرده اند. داده‌های مختلف حاکی از آن است که توکن‌های هواداری در حال حاضر، رایج ترین شیوه پذیرش حوزه کریپتو در ورزش است.

چندین باشگاه فوتبال مثل یوونتوس، پاریس سنت ژرمن، لاتزیو، گالاتاسارای، منچستر سیتی و… توکن هواداری خود را در بازار عرضه کرده اند. حتی خود بارسلونا هم یک توکن هواداری به نام BAR دارد که با مارکت کپ ۲۹ میلیون دلاری، سومین توکن وفاداری با ارزش این حوزه است.

دو توکن وفاداری باارزش‌تر متعلق به تیم‌های منچستر سیتی و پاریس سنت ژرمن است که به ترتیب ۳۸ و ۵۱ میلیون دلار ارزش دارند. لازم به ذکر است که این توکن‌ها توسط پلتفرم Socios و در بلاکچین Chiliz عرضه شده‌اند.

البته این در حالی است که ارزش کل بازار توکن‌های وفاداری نسبت به سال گذشته کاهش یافته و در حال حاضر در حوالی ۳۵۴ میلیون دلار است. این حدود ۱۵ درصد کاهش نسبت به مارکت کپ ۴۱۷ میلیون دلاری اواخر سال آینده را نشان می‌دهد.

این کاهش نشان دهنده عملکرد کلی این توکن‌ها است که معمولاً بعد از لیست شدن ریزش شدیدی دارند. البته دلیل این پدیده معمولا به خاطر سوداگرانی است که این بازار را به جای هواداران واقعی تیم‌ها، اشباع کرده‌اند.

 

منبع: رمزارز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها