|
کدخبر: 245745

سایه سنگین جنگ روسیه و اوکراین بر بازار طلا

قیمت جهانی طلا تحت تاثیر بحران اوکراین و تنش روسیه با آمریکا و اروپا طی چند روز گذشته با افزایش بیش از ۴۰ دلاری، مرز یک هزار و ۹۰۰ دلاری را رد کرد.

ابراهیم محمدولی گفت: قیمت‌ها در بازار نسبت به هفته گذشته با کاهش رو به رو بوده، اما طی این هفته قدری قیمت‌ها با نوسانات بیشتری روبه رو شده است. این نوسانات‌ها به حدی نبود که آرامش بازار را به هم بریزد. اگر بانک مرکزی بتواند همچنان مدیریت خود در بازار ارز را اعمال کند، ما شاهد خواهیم بود که بازار سکه، طلا و ارز بتواند کاهش بیشتری را تجربه کند.

به گفته او، قیمت جهانی طلا تحت تاثیر بحران اوکراین و تنش روسیه با آمریکا و اروپا طی چند روز گذشته با افزایش بیش از ۴۰ دلاری، مرز ۱۹۰۰ دلاری را رد کرد. این موضوع در بازار داخل نیز اثرگذار بوده و باعث شده تا حدودی تاثیر کاهش قیمت دلار در بازار خنثی شود، بنابراین این دو عامل در حال حاضر و طی این روز‌ها در تضاد با یکدیگر حرکت کردند که همین موضوع باعث شده که بازار با نوساناتی همراه باشد.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران این را هم گفت با توجه به قیمت یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی یک گرم طلا، اگر ۹ درصد مالیات ارزش افزوده را از قیمت مصنوعات طلا کم کنیم، این موضوع به طور قطع هزینه قابل توجهی از مشتریان کم می‌کند که همین مسئله باعث شده بازار طلا و جواهر رونق بگیرد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها