|
کدخبر: 245594

تعرفه واردات گوشی بالای ۶۰۰ دلار + جزئیات

نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه سال آینده، ۱۲درصد تعرفه برای واردات گوشی بالای ۶۰۰ دلار در نظر گرفتند.

در لایحه بودجه پیشنهادی از سوی دولت خبری از تعیین تعرفه مضاعف برای گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار نبود؛ این موضوع در کنار سخنان رئیس گمرک این شائبه را پیش آورد که واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰دلار ممنوع خواهد شد.

نمایندگان در نشست علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با تعیین تعرفه ۱۲ درصدی برای واردات گوشی همراه بالای ۶۰۰ دلار، با ۱۷۱ رای موافق، ۱۱ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۱۰ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند. برخی نمایندگان تلاش کردند این افزایش تعرفه را برای تبلت‌های بالای ۲۰۰ یورو و لپ‌تاپ‌های بالای ۵۰۰ یورو نیز عملیاتی کنند که این پیشنهاد با موافقت اکثریت مجلس روبه‌رو نشد.

تعرفه واردات تلفن همراه مستقل از ارزش آن، تا پیش از این شش درصد بود اما از ابتدای سال ۱۴۰۰ و با تصویب نمایندگان، تعرفه واردات برای گوشی‌های با ارزش بیش از ۶۰۰ دلار به ۱۲ درصد رسید.

درآمد حاصل از افزایش تعرفه واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار قرار است صرف تولید گوشی در داخل کشور شود؛ اگرچه هنوز این موضوع از سوی مجلس نهایی نشده است..

گفتنی است این بند به لایحه بودجه ۱۴۰۱ بار دیگر از سوی نمایندگان مجلس اضافه شده است. پیش از این رئیس گمرک در نشستی با فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی ایران اعلام کرده بود سال آینده واردات موبایل بیشتر از ۶۰۰ دلار حذف می‌شود؛ اگرچه این سخنان یک روز بعد تکذیب شد اما اکنون با توجه به تصمیم مجلس به نظر می‌رسد سال آینده واردات این گوشی‌ها همچنان آزاد باشد.

لازم به ذکر است چندی پیش اعلام شد ارز محاسباتی برای واردکنندگان گوشی‌های سامسونگ بالای ۶۰۰ دلار و آیفون، از ارز نیمایی به ارز حاصل از صادرات صادرکنندگان خشکبار تغییر پیدا خواهد کرد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها