|
کدخبر: 244977

طلا تمام سود یک روزه خود را پس داد

طلا در پایان معاملات دیروز طلا سودهای به‌دست آمده خود در ۲۴ ساعت پیش از آن را پس داد و سقوط کرد.

اقتصاد طلا تمام سود یک روزه خود را پس داد

بازار طلا پس از افزایش ۳ درصدی در روز پنج شنبه، به زیر سطح کلیدی ۱۹۰۰ دلار در هر اونس سقوط کردند، چرا که جو بایدن، رئیس‌جمهوری امریکا تحریم‌های جدید علیه روسیه را اعلام کرد.سرمایه‌گذاران نیز وضعیت بحران اوکراین را مورد ارزیابی مجدد قرار دادند.

تحریم‌های امریکا علیه بانک‌های روسی

بایدن بعد از ظهر پنجشنبه پس از تهاجم همه جانبه روسیه به اوکراین، تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه وضع کرد. تحریم‌های جدید بیشتر بانک‌های روسیه، توانایی این کشور برای انجام تجارت با ارزهای دیگر از جمله دلار، یورو، پوند و ین و شرکت‌های دولتی را هدف قرار داده است.

در واکنش به این خبر، طلا تمام رشد دیروز را از دست داد و زیر سطح ۱۹۰۰ دلار در هر اونس معامله شد. معاملات آتی طلای کامکس در آوریل با ۰.۹۸ درصد کاهش در روز به ۱۸۹۱.۶۰ دلار رسید. در اوایل معاملات دیروز، هر اونس طلا به بالاترین سطح روزانه بالای ۱۹۷۰ دلار رسیده بود.

بیت کوین پناهگاه امن نیست

هفته متلاطم بیت کوین در بحبوحه تهاجم روسیه به اوکراین نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران این ارز دیجیتال را پناهگاه امنی ارزیابی نمی‌کند.

برخی از سرمایه‌گذاران دارایی دیجیتال در گذشته بیت کوین را به عنوان «طلای دیجیتال» توصیف کرده بودند ( با اشاره به این ایده که ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان «ذخیره ارزش» مشابه فلز گرانبها عمل کند و ارزش خود را در زمان آشفتگی‌های ژئوپلیتیکی یا اقتصادی حفظ کند)

با این حال این نظریه با چالش زیادی مواجه شده است، کافیست به عملکرد این رمزارز در بحران حمله روسیه به اوکراین اشاره کرد. نرخ بیت کوین (BTC) در هفته اخیر ۱۱ درصد کاهش یافته است.

از زمانی که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه فرمان یک «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین را اعلام کرد، بزرگترین ارز دیجیتال جهان بر اساس ارزش بازار، پس از نزول مختصر به زیر ۳۴هزار و ۴۰۰ دلار در اوایل پنجشنبه، در ۲۴ ساعت گذشته تلاش کرد تا از مرز ۳۷هزار دلار عبور کند.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها