|
کدخبر: 244560

فولاد و فملی چه خواهند شد؟

این تحلیل به هیچ عنوان سیگنالی برای خرید و فروش فولاد و فملی نیست و تنها یک پیش بینی از روند احتمالی این دو سهم در روز‌های آینده می‌باشد.

اقتصاد فولاد و فملی چه خواهند شد؟

فولاد این روز‌ها به نوسان درون کانال نزولی به مانند چند ماه گذشته ادامه می‌دهد. هر بار قیمت سهم به کف کانال نزولی و یا به سقف آن می‌رسد با واکنش مثبت و منفی سهم همراه می‌شود. طی هفته گذشته سهم در نزدیکی کف کانال اصلاحی با واکنش مثبت قیمت همراه بوده است. با دنبال کردن این الگو می‌شود انتظار داشت که قیمت طی هفته‌های آینده و تا پایان سال دوباره به تارگت سقف کانال اصلاحی می‌رسد.

RSI اخیرا موفق به عبور از خط روند نزولی خود در کوتاه مدت شده بود، اما طی معاملات دو روز گذشته این موضوع فعلا از دست رفته است. از طرفی دیگر واگرایی منفی ایجاد شده میان نمودار قیمت و اندیکاتور RSI در روز‌های پیش رو می‌تواند سبب تضعیف طرف تقاضا در نمودار قیمت شود. در صورت تثبیت قیمت یالاتر زا سطح حمایتی و روانی ۱۰۰۰ تومان انتظار می‌رود قیمت سهم تا پایان سال یک بار دیگر موفق به لمس کردن سقف کانال در محدده‌ی ۱۱۵۰ تومان شود.

خلاصه تحلیل تکنیکال فولاد

حمایت اول: ۱۰۰۰ تومان

حمایت دوم: ۹۶۰ تومان

نوع الگو: الگوی پرچم

وضعیت اندیکاتور RSI: روند صعودی RSI همچنان ادامه دارد

واگرایی: واگرایی مثبت میان نمودار قیمت و RSI

مقاومت اول: ۱۱۵۰ تومان

مقاومت دوم: ۱۲۷۰ تومان

فملی چه زمانی از ۷۶۰ تومان عبور خواهد کرد؟

قیمت فملی در چند هفته‌ گذشته با حمایت بازار موفق شد دوباره از کف خط روند صعودی خود به بالای ۷۰۰ تومان برگردد. در روز‌های گذشته قیمت دوباره وارد اصلاح شده است تا بعد از اندکی استراحت قیمت دوباره به روند صعودی خود بازگردد.

قیمت سهم از انتهای سال ۹۹ درون یک روند صعودی با شیب رشد ملایم قرار دارد. هرگاه قیمت به محدوده‌ی حمایتی خط روند صعودی نزدیک می‌شود بلافاصله با واکنش مثبت مواجه می‌شود. از سویی دیگر همین روند صعودی را نیز در اندیکاتور RSI مشاهده می‌کنیم.

اخیرا قیمت دوباره به مقاومت هندسی خود در نزدیکی فیبوی ۰.۶۱ اصلاح اخیر روی ۷۳۰ تومان قرار گرفته است که البته تارگت سهم روی فیبوی ۰.۶۱ اصلاح اخیر در ۷۶۰ تومان قرار دارد. از طرفی دیگر محدوده‌ی حمایتی ۶۳۰ تومان روی خط روند صعودی حمایت جدی سهم محسوب می‌شود.

فملی در میان مدت و افق یکساله می‌تواند از فیبوی ۰.۶۱ اصلاح اخیر در ۷۶۰ تومان نیز عبور کند که در این صورت تارگت بعدی سهم روی اوج تاریخی خود در ۹۴۰ تومان قرار دارد. پس با توجه به تارگت‌های سهم در مقابل محدوده‌ی حمایتی سهم می‌شود نتیجه گرفت که نسبت R/R سهم مناسب ارزیابی می‌شود.

خلاصه تحلیل تکنیکال فملی

حمایت اول: ۶۸۰ تومان

حمایت دوم: ۶۳۰ تومان

نوع حمایت: حمایت هندسی

وضعیت اندیکاتور RSI: روند صعودی RSI همچنان محفوظ است

مقاومت اول: ۷۶۰ تومان

مقاومت دوم: ۹۴۰ تومان

مطالب مشابه

منبع: نبض بورس

اخبار مرتبط

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها