|
کدخبر: 244481

آخرین قیمت ارزهای دیجیتال در بازار

بیت کوین یک بار دیگر سقوط کرد و به کانال ۳۶۰۰۰ دلار وارد شد. اما اکنون با اصلاح بخشی از سقوط خود، در کانال ۳۷۰۰۰ دلار معامله می‌شود.

قیمت بیت کوین درحال‌حاضر حدود ۳۷۴۰۰ دلار است. طبق روال گذشته، این بار هم با افت چشمگیر قیمت، ارزش معاملات این ارز بالا رفته و در شبانه روز گذشته بیش از ۳۳ میلیارد دلار معامله انجام شده است. ارزش بازار بیت کوین هم به ۷۰۶ میلیارد دلار رسیده است.

با افت ۳ درصدی که هم اکنون نرخ بیت کوین ثبت کرده، بازدهی هفتگی آن به منفی ۱۵ درصد رسیده است.

افت امروز بیت کوین ناشی از تنش‌ها میان روسیه و اوکراین است و فعالان این بازار بر این باورند که تزلزل قیمت‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

تیم تجزیه و تحلیل Santiment به عنوان یکی از منابع معتبر آماری در بازار ارزهای دیجیتال، اعلام کرده که موضوعات مربوط به جنگ و درگیری، بر بحث‌های بازار رمز ارزها مسلط شده و قیمت‌ها در این بازار به آخرین اخبار وابسته هستند؛ بنابراین انتظار می‌رود این بازار همچنان بی‌ثبات بماند.

اتریوم تا ۱۷۰۰ دلار سقوط می‌کند؟

اتریوم هم با افت بیش از ۳ درصدی، در کانال نرخ ۲۵۰۰ دلار معامله می‌شود و هم اکنون نرخ آن حوالی ۲۵۸۰ دلار است. اتریوم هم در شبانه روز گذشته معاملات پرحجمی داشته و ۲۰ میلیارد دلار معامله برای آن ثبت شده است. ارزش بازار اتریوم هم اکنون ۳۰۶ میلیارد دلار است.

با افت امروز، بازدهی هفتگی اتریوم به منفی ۱۶ درصد رسیده است. چند روز قبل که نرخ در کانال ۲۷۰۰ دلار بود، تحلیلی از اتریوم منتشر شد که هشدار کاهش نرخ تا ۱۷۰۰ دلار را می‌داد. این تحلیل سر و صدای زیادی به پا کرد اما هرچه می‌گذرد، نرخ اتریوم به تحقق این تحلیل نزدیک تر می‌شود؛ گرچه که هنوز راه زیادی تا ۱۷۰۰ دلار باقی مانده و چنانچه چنین قیمتی برای اتریوم محقق شود، قطعا سایر ارزها هم افت‌های چشمگیری را ثبت خواهند کرد.

رقابت آلت کوین‌ها برای افت سنگین!

با سقوط بیت کوین و ایجاد بی‌ثباتی در بازار ارزهای دیجیتال، آلت کوین‌ها هم وضعیت وخیمی پیدا کرده‌اند. امروز تمام ۵۰ ارز برتر بازار منفی هستند و عجیب اینکه در این میان، ۳۴ نماد افت بیش از ۶ درصد داشته‌اند.

تزوس، فانتوم، آوالانچ و دسنترالند هم ارزهایی هستند که افت بیشتر از ۱۰ درصد را ثبت کرده‌اند. وضعیت طوری است که به نظر می‌رسد ارزها در حال رقابت با یکدیگر هستند تا افت سنگین تری را رقم بزنند!

با افت سنگین امروز، بازدهی هفتگی تمام ۵۰ ارز برتر بازار وارد محدوده منفی شده و به جز «دای» و Klaytn که به ترتیب افت کمتر از یک درصد و ۴ درصد را در مقیاس هفتگی نشان می‌دهند، مابقی ارزها بیش از ۷ درصد افت کرده‌اند. بیشترین افت هم مربوط به تزوس است که در یک هفته گذشته با کاهش نرخ ۲۹ درصدی مواجه شده است.

رشد ۶۹ درصدی ارزش معاملات

ارزش بازار ارزهای دیجیتال با ۵ درصد افت نسبت به دیروز، به عدد ۱.۶۷ تریلیون دلار رسیده است. اما ارزش معاملات بازار رشد قابل توجهی داشته و با ۶۹ درصد افزایش نسبت به دیروز، عدد ۱۰۹ میلیارد دلار را نمایش می‌دهد.

معاملات دیفای ۱۳ میلیارد دلار بوده و ارزش معاملات استیبل کوین‌ها هم ۹۳ میلیارد دلار ثبت شده است.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر