|
کدخبر: 244417

آخرین قیمت سکه، طلا و ارز (۳ اسفند)

قیمت سکه امروز (سه‌شنبه، سوم اسفندماه) در بازار تهران با ۱۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز کاری گذشته به بهای ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید.

در ساعت ۱۴ و ۴۰ دقیقه امروز ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۱۰۰‌ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به روز کاری گذشته به ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با قیمت ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.

همچنین امروز نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه‌میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۸۹ هزار تومان رسید و قیمت هر مثقال طلا نیز پنج‌ میلیون و ۱۵۴ هزار تومان شد.

اُنس جهانی طلا نیز با قیمت یک‌هزار و ۸۹۶ دلار و ۳۵ سنت معامله شد.

مهم‌ترین عوامل موثر در رشد قیمت طلا و سکه، بالا رفتن نرخ دلار و انس جهانی است. نرخ دلار در صرافی‌های بانکی از چند هفته گذشته پس از مدت‌ها تثبیت قیمت در کانال ۲۷ هزار تومان وارد کانال ۲۵ هزار تومان و سپس ۲۴ هزار تومان شد. اما در این مدت بهای انس جهانی به دلیل تحولات سیاسی و اختلافات روسیه و اوکراین در نوسان بود و در بسیاری موارد شاهد افزایش بهای آن بودیم. کاهش نرخ ارز، طی هفته‌های گذشته افزایش بهای انس جهانی را پوشش داده و در این ایام شاهد افت قیمت انواع سکه و طلا در بازار بودیم. البته امروز بهای انواع سکه و طلا متاثر از رشد اندک نرخ ارز افزایش یافت.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها