|
کدخبر: 244411

خبر خوش درباره تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بنده با رئیس جمهور صحبت کردم و وی موافقت کلی خود را با تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت اعلام کرد.

اقتصاد خبر خوش درباره تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت

محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۳ اسفند) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ طی تذکری شفاهی اظهار داشت: طرح تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت سال گذشته در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شد و ما آن طرح را تعیین تکلیف کردیم اما به دلیل عدم موافقت و همراهی دولت، به جایی نرسید.

وی بیان کرد: حدود دو میلیون و سیصد هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بیش از یک میلیون و سیصد هزار نفر از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی فاقد سهام عدالت هستند و این افراد باید تعیین تکلیف شوند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: افراد تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی که فاقد سهام عدالت هستند، باید حتماً از این سهام برخوردار شوند. حدود ۲۰ میلیون نفر از افراد جامعه که واجد شرایط هستند، به هر دلیلی جامانده‌اند و سهام عدالت به آنها واگذار نشده و حتماً باید تعیین تکلیف شوند.

وی ادامه داد: با تغییر دولت، بنده نامه‌ای به رئیس جمهور نوشتم و با حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی هم درباره ضرورت تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت صحبت کردم و وی موافقت کلی خود را با این موضوع اعلام کرد و جهت انجام کارهای کارشناسی، این موضوع را به سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی ارجاع داد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدوارم با همکاری بین دولت و مجلس موضوع تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت نهایی شود و همه افرادی که از سهام عدالت برخوردار نشده‌اند، سهام عدالت به آنها داده شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر برخی از نمایندگان در پیشنهادات خود برای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ صرفاً آورده‌اند که افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) از سهام عدالت برخوردار شوند که بنده معتقدم ما باید پیشنهادی ارائه دهیم که همه افراد تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی از جمله افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی هم از سهام عدالت برخوردار شوند.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر گفت: تذکر شما درست است و نمایندگان باید برای تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت پیشنهاد جامع و کاملی ارائه دهند چرا که فرصت ما محدود است و نمی‌توان الان صرفاً بخشی از افراد را تعیین تکلیف کرد و در پیشنهاد دیگری باز به این موضوع بپردازیم.

 

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر