|
کدخبر: 243806

قیمت دلار در روزهای آینده صعودی است یا نزولی؟

نرخ دلار هرات به کانال ۲۴ هزار تومان رسیده، دلار داخل ایران نیز در روزهای اخیر تحت تاثیر اخبار مثبت از مذاکرات روند نزولی به خود گرفته است.روند نرخ دلار در روزهای پیش‌رو صعودی است یا نزولی؟ به کانال ۲۴ هزار تومان می‌رسد؟

به نظر می‌رسد تحت تاثیر خبرهای مربوط به مذاکرات وین از هفته‌ی اخیر نرخ دلار روند نزولی را در پیش گرفته است. امروز یکشنبه یکم اسفند ماه ۱۴۰۰ هر دلار آمریکا با قیمت ۲۵ هزار و ۶۵۰ تومان معامله می‌شود. روز گذشته قیمت دلار فردایی در محدوده ۲۶۱۷۰ تا ۲۶۲۱۰ بود اما امروز تا این لحظه به حدود ۲۵۵۵۰ تا ۲۵۶۸۰ کاهش یافته است.

دلار فردایی هرات نیز به ۲۵ هزار و ۱۰۰ تومان رسیده است. پیش‌بینی می‌شود فردا هم با همین قیمت معامله ‌شود.

مذاکرات هسته‌ای به مرحله حساسی رسیده است. طرفین بر نزدیک بودن امکان توافق تاکید کرده‌اند اما معتقدند که طرف مقابل باید تصمیم نهایی را بگیرد. با توجه به این شرایط آیا دلار داخل نیز به کانال ۲۴ هزار تومان نزدیک می‌شود؟ نظر کارشناسان در مورد نوسانات بازار این ارز چیست؟

یک کارشناس بازارهای مالی معتقد است که فضای بازارها به دلیل اخبار مذاکرات شرطی شده است، اگر توافقی صورت بگیرد دلار به زیر کانال ۲۵ هزار تومان می‌رود.

حمیدرضا جیهانی در این خصوص می‌گوید: با توجه به روند اتفاقات سیاسی کشور بعد از اعلام رسمی انجام توافق به احتمال زیاد شاهد یک کاهش قیمت هیجانی در بازار ارز باشیم.

او معتقد است که در صورت وقوع چنین اتفاقی بانک مرکزی باید سریعا این مسئله را کنترل کند و اجازه ندهد قیمت دلار به صورت هیجانی در بازار داخل به قیمتی کمتر از ۲۵ تومان برسد . چرا که روی قیمت کالا و روند بازار شرکت‌های وارداتی و صادراتی و شرکت‌های تولیدی اثر منفی می‌گذارد.

جیهانی در رابطه با پیش‌بینی نرخ دلار در روزهای آینده این‌گونه توضیح داد: در این دوره با توجه به مذاکرات وین بازار ارز و دیگر بازار‌های مالی و اقتصادی، فضای شرطی پیدا کرده‌اند. همه چیز بستگی به خبر‌های مثبت یا منفی مذاکرات برجام دارد.

این کارشناس بازارهای مالی عنوان می‌کند که با انجام توافق، به طور قطع قیمت دلار تا زیر کانال ۲۵ تومان کاهش می‌یابد. اما با این گزاره موافق نیست که دلار در قیمت پایین و زیر کانال ۲۵ تومان پایدار بماند.

بر اساس پیش‌بینی‌ها و گفته‌ها‌ی کارشناسان احتمال می‌رود در صورت شنیدن خبرهای مثبت از سمت مذاکرات وین در روزهای آینده بازار دلار دچار تحولاتی شود. اما اینکه مانند دلار هرات به ثبات برسد هنوز مشخص نیست.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها