|
کدخبر: 243309

بازار ارز در چه حال است؟ / سرمایه گذاران چشم انتظار اخبار برجامی

از هفته ی گذشته نرخ دلار روند نزولی را پیش گرفته و امروز تحت تاثیر خبر های مثبت مذاکرات وین، دلار با قیمت ۲۵ هزار و ۷۴۸ تومان معامله می‌شود.

قیمت دلار از هفته‌ی گذشته روند نزولی را در پیش گرفته است. صرافی ملی امروز ۳۰ بهمن ماه قیمت فروش دلار را ۲۴ هزار و ۹۵۹ تومان (تا ساعت ۱۲:۳۰) اعلام کرده که نسبت به آخرین قیمت هفته قبل حدود ۲۰۰ تومان افت داشته است.

به نظر می‌رسد قیمت دلار تحت تاثیر اخبار وین قرار گرفته است. در دو روز گذشته اخبار مختلفی از روند مذاکرات وین منتشر شد که یکی از مهم‌ترین آن، موضوع پیش‌نویس توافق برجام بود.

از سوی دیگر ایران و کره جنوبی روز سه‌شنبه مذاکراتی را برای از سرگیری فروش نفت و آزادسازی منابع بلوکه‌شده ایران انجام دادند.

به نظر می‌رسد «احتمال آزادسازی دارایی‌های بلوکه‌شده»، «افزایش مشتریان متقاضیان نفت ایران» و «گزارش برخی رسانه‌ها از توافق احتمالی» سه خبری هست که به معامله‌گران بازار ارز سیگنال داده است.

بازار خرید و فروش دلار در چه حال است؟

با وجود اینکه روند نرخ دلار نزولی است اما برخی صرافی‌ها در حال حاظر از خرید و فروش این ارز خودداری می‌کنند. آنطور که برخی از صرافی‌ها می‌گویند تا زمانی که نتایج قطعی مذاکرات مشخص نشود، معامله زیادی انجام نمی‌دهند. آنها معامله در مقطع فعلی را نوعی ریسک می‌دانند.

همچنین یکی از معامله‌گران غیر رسمی بازار ارز می‌گوید: در حال حاظر قیمت دلار ثبات ندارد، به همین دلیل هم خریدوفروشی نمی‌کنم. چون الان ممکنه است که قیمت‌ها یک باره افزایش یا کاهش یابد.

یک کارشناس بازار مالی در این خصوص می‌گوید: دولت سعی می‌کند با ارزپاشی یا شوک‌های ناشی از تصمیمات سیاسی نرخ ارز را در یک مقطع کوتاه سرکوب کند.

فردین آقاپبزرگی معتقد است: باتوجه به زیان ۹۴ درصدی، هرچقدر منابع ارزی داشته باشیم صرف دولت خواهد شد.

او در رابطه با اینکه آیا روند نزولی شاخص بازار ارز ادامه دارد یا خیر، پیش‌بینی کردند که با توجه به روند صعودی نقدینگی در کشور پیش‌بینی می‌شود دلار به صورت آهسته روند افزایشی داشته باشد.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها