|
کدخبر: 243795

قیمت دلار فردایی کاهش یافت + جزئیات

قیمت دلار فردایی که روز گذشته در محدوده ۲۶ هزار تومان بود، امروز به سطح ۲۵ هزار تومان کاهش یافته است. به نظر می‌رسد نگاه معامله‌گران به کاهش قیمت‌هاست.

روز گذشته قیمت دلار فردایی در محدوده ۲۶۱۷۰ تا ۲۶۲۱۰ بود اما امروز تا این لحظه به حدود ۲۵۵۵۰ تا ۲۵۶۸۰ کاهش یافته است.

به نظر می‌رسد معامله‌گران با توجه به تحولات مربوط به مذاکرات وین، در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند. دیروز و امروز، قیمت دلار در بازار آزاد، در کانال ۲۶ و ۲۵ هزار تومان در نوسان بود. آخرین قیمت‌های ثبت شده برای معاملات امروز در گروه‌ها حدود ۲۵۷۸۰ تا ۲۵۸۰۰ تومان بود.

مذاکرات هسته‌ای به مرحله حساسی رسیده است. طرفین بر نزدیک بودن امکان توافق تاکید کرده‌اند اما معتقدند که طرف مقابل باید تصمیم نهایی را بگیرد.

اولاف شولز، صدراعظم آلمان در کنفرانس امنیت مونیخ اعلام کرد که اگر توافق به زودی حاصل نشود، ریسک ناکام ماندن مذاکرات وجود دارد.

با وجود این هشدارها، به نظر می‌رسد پیش‌بینی فعالان بازار ارز حصول توافق و کاهش قیمت ارز است.

پیش از این امید موسوی، تحلیل‌گر بازارهای مالی در یادداشتی برای نوشته بود: بازارها همیشه مطابق با واقعیت‌ها حرکت نمی‌کنند. یعنی فارغ از اینکه مذاکرات به نتایج ملموسی ختم شود یا نشود بازار ارز بدون توجه به نتایج واقعی و البته به لحاظ رفتاری، عاطفی و احساسی تمایل به باور آن دارد و به باورهای خود عکس‌العمل نشان می‌دهد.

بسیاری از کارشناسان اصل توافق، هر چند حداقلی را گریزناپذیر می‌دانند اما معتقدند تاثیر آن بر کاهش قیمت دلار ممکن است مقطعی باشد.

ورود دلار به کانال ۲۵ هزار تومانی در حالی رخ داده که حداقل ظرف شش ماه گذشته قیمت دلار به این محدوده نرسیده بود. حالا با نزدیک شدن به زمان پایان مذاکرات، کف قیمت دلار شکسته و در دو روز گذشته وارد محدوده قیمتی جدید شده است.

اما کاهش قیمت دلار تا کجا ادامه دارد؟ گزارش‌ها و تحلیل‌های ارزی می‌گوید در صورت انتشار اخبار جدیدتری از مذاکرات، روند کاهشی قیمت دلار ممکن است ادامه‌دار باشد. اما کارشناسان می‌گویند دلار دو کف مقاومتی دارد که باید دید این دو کف را هم از دست می‌دهد یا نه.

در ادامه بازار، اگر دلار به کانال ۲۶ هزار تومان بازگردد به این معناست که دلار خانه جدید خود را پیدا کرده و فعلا قصد ندارد کانال ۲۶ هزار تومان را از دست بدهد.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها