|
کدخبر: 243386

سناریوی وحشتناک برای بازار ارزهای دیجیتال

رئیس جمهور آمریکا از احتمال حمله روسیه به اوکراین خبر داده و بازار‌ها در آستانه انفجار هستند و روی خط حمایت خود حرکت می‌کنند.

صبح امروز ویدیوهایی از انفجار در اوکراین در فضای مجازی پخش شده بود و رسانه‌های از تشدید تنش‌ها خبر می‌دهند. بیت‌کوین روی محدوده حمایت خود حرکت می‌کند و سایه جنگ می‌تواند این حمایت را به پایین بشکند.

با وجود افت چند روز اخیر، به گفته تحلیلگران بیت‌کوین یک حمایت معتبر روی ۴۰ هزار دلار دارد که اگر این حمایت از دست برود بازار ریزش زیادی می‌کند. نیکلاس مرتن، تحلیلگر ارزهای دیجیتال بدترین سناریو برای بیت‌کوین را سقوط ۲۵ درصدی از سطح فعلی پیش‌بینی می‌کند.

این تحلیلگر در برنامه‌ای با میزبانی datadash به ۵۱۰ هزار مخاطب خود گفت: «من فکر می‌کنم بدترین سناریو برای بیت‌کوین این است که بیت‌کوین به محدوده ادغام بازگردد. یعنی حدود ۳۰ هزار دلار. ۳۰ هزار دلار فرصت خوبی برای خرید است.»

مرتن در رابطه با ریزش بازار به مردم توصیه کرد: «به نظر من احتمال ریزش تا ۳۰ هزار دلار وجود دارد اما اگر ترس در بازار تشدید شود ریزش ادامه پیدا می‌کند. مهم نیست که بازار ریزش می‌کند، این دلیلی برای فروش ارز دیجیتال نیست. چون بازار موج دیگری از صعود را از محدوده ۳۰ هزار دلار خواهد داشت.»

زمانی در سال ۲۰۲۱ دو‌ج‌کوین قصد داشت به ماه برود و بازار رمزارزها در کانون توجه‌ها بود. اکنون اما همه نگران فدرال رزرو و درگیری نظامی میان روسیه و اوکراین هستند.

تحلیل

در نمودار چهارساعته بیت‌کوین، اندیکاتور مکدی در حال صدور سیگنال خرید است. شاخص مقاومت نسبی از محدوده اشباع فروش خارج شده اما هنوز قوت ندارد.

MFI که نشان‌دهنده ورود و خروج پول است روی عدد ۱۱ قرار دارد. این اندیکاتور در محدوده اشباع فروش قرار دارد.

ارزش بازار رمزارزها حدود هزار و ۸۰۰ میلیارد دلار است و کارشناسان عقیده دارند برای پایان روند نزولی، ارزش بازار باید افزایش پیدا کند.

همچنین امروز پیش‌نویس جدید فدرال رزرو در حالی به روزرسانی شد که در آن مقامات فدرال‌رزرو علاوه بر بازارهای مالی سنتی از معامله در بازار ارزهای دیجیتال هم منع شدند.

فعلا همه چیز به ماجرای روسیه و اوکراین بستگی دارد. بازار رمزارزها فعلا منتظر تعیین تکلیف است.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها