|
کدخبر: 241650

خط و نشان روسیه برای دانشجویان فعال در بازار ارزهای دیجیتال

مقامات روسیه اخیراً اعلام کرده اند که هر روز به تعداد شهروندانی که به خاطر دسترسی به برق یارانه‌ای در منازل خود، مزارع استخراج رمزارز کوچک راه‌اندازی می‌کنند افزوده می شود. به همین جهت، به دانشجویان این کشور هشدار داده شده است که استخراج ارزهای دیجیتال در خوابگاه ها می‌تواند به عنوان یک تخلف کیفری تلقی شود.

 

ولادیمیر شلوپاخین (Vladimir Shelupakhin) از شرکت حقوقی گورگادزه به خبرگزاری ریانووستی (RIA Novosti) گفته است که اگر میزان برق مصرفی دانشگاه بالا باشد، از دانشجویان خاطی خواسته می‌شود غرامت این برق مازاد را پرداخت کنند و در صورت امتناع، بهای این برق با آزادی آنها پرداخت می شود. این حقوقدان گفته است ماینرهای آماتور در صورت استخراج رمزارز در خوابگاه، ممکن است تحت پیگرد قانونی و مجازات قرار بگیرند.

استخراج رمزارزها در روسیه نه تنها یک تجارت سودآور برای شرکت ها است، بلکه به منبع درآمدی جایگزین برای بسیاری از مردم عادی روسیه نیز تبدیل شده است. برق خانگی در این کشور یارانه ای بوده و بسیار ارزان تر از برق فروخته شده به شرکت ها، به ویژه در مناطق پر مصرف است.

مصرف جمعیت در ایرکوتسک (Irkutsk) که نرخ برق آن از ۰.۰۱ دلار به ازای هر کیلووات ساعت در مناطق روستایی شروع می شود، در سال ۲۰۲۱ چهار برابر افزایش یافته است و مقامات معتقدند این افزایش به دلیل وجود سخت افزارهای ماینینگ است که در زیرزمین ها و گاراژها مشغول کار هستند.

در راستای مقابله با این معضل، اعضای کمیته انرژی پارلمان روسیه اخیراً مجموعه ای از اقدامات را با هدف محدود کردن استخراج ماینرهای خانگی به دولت فدرال پیشنهاد کرده اند. قانونگذاران خواهان آن هستند که شرکت‌های برق اجازه داشته باشند اشتراک ماینرهای غیرقانونی را از شبکه قطع کنند. آنها اصرار دارند که ارائه دهندگان خدمات اینترنتی باید موظف شوند آدرس IP استخراج کنندگان مشکوک و داده های مربوط به فعالیت های استخراجی خود را در اختیار مقامات قرار دهند.

 

 

منبع: آکادمی هلاکویی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها