|
کدخبر: 243370

ابتکار جالب برای درآمد زایی از NFT های کلکسیونی

مارینا پیکاسو (Marina Picasso)، نوه نقاش و مجسمه ساز معاصر پابلو پیکاسو، گفت که او و پسرش به ارائه کلکسیون‌های NFT از آثار هنری پیکاسو ادامه خواهند داد. این NFT های کلکسیونی باعث تنش‌هایی در میان خانواده شده بود، زیرا برخی از اعضای خانواده با این ابتکار عمل موافق نبودند.

اقتصاد ابتکار جالب برای درآمد زایی از NFT های کلکسیونی

اوایل امسال، نوه بزرگ پیکاسو با نام فلوریان (Florian)، با عرضه کلکسیونی از برخی از نقاشی‌های معروف پیکاسو تصمیم این خانواده برای بهره برداری از NFT را اعلام کرد. این پسر ۳۰ ساله چندی پیش با همکاری موسیقی دان معروف جان لجند (John Legend)، ۱۰۰۰ توکن غیر مثلی را عرضه کرد. ولی کمی بعد از این عرضه، برخی از اعضای خانواده پیکاسو مخالفت خود با این خانواده را ابراز کردند.

مارینا پیکاسو در یک مصاحبه جدید اعلام کرد که او و پسرش به تولید و عرضه این نوع دارایی‌ها ادامه خواهند داد. او در ادامه NFT ها را به عنوان «یک تکنولوژی جدید که اجازه ارتباط ما با هنر را می‌دهد» توصیف کرده است.

نوه پیکاسو تایید کرد که درباره این مسئله، مخالفت‌هایی در خانواده وجود داد، ولی بعد از مکالمه درباره این مسئله، این کلکسیون توسط پسر این نقاش، کلادیو (Claudio) هم حمایت شد:

عموی من، کلادیو پیکاسو از این کار حمایت کرده است. او زندگی خود را صرف حفاظت از میراث پدرش، پدر بزرگ من کرده است.

این کلکسیون توکن غیر مثلی “Man and the Beat” نام دارد که شامل ۵ مجموعه هنری با تعداد محدود می‌شود که هر کدام ۲۰۰ توکن NFT دارند. این توکن‌ها تجسمی از آثار هنری قرن ۲۰ پیکاسو هستند که به شکل دیجیتالی و سنتی به نمایش گذاشته می‌شوند. قیمت هر یکی از این توکن ۵۸۱۲ دلار است.

جاستین سان، علاقمند به نقاشی‌های پیکاسو

در آپریل سال گذشته، موسس بلاکچین ترون و مدیر عامل BitTorrent، جاستین سان (Justin Sun)، چندی پیش یکی از نقاشی‌های پیکاسو به نام “Femme nue couchée au collier” را به مبلغ ۲۰ میلیون دلار خریداری کرد. خانه حراجی Christie گفت که این ارزشمند ترین اثر هنری قرن بیستمی این حراج خانه است.

علاوه بر این، این کارآفرین چینی «سه پرتره از خود» اثر اندی وارهول (Andy Warhol) را به قیمت ۲ میلیون دلار خریداری کرد و همه این آثار را در صندوق سرمایه گذاری JUST NFT قرار داد.

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها