|
کدخبر: 238114

تخصیص اعتبار برای زیرساخت های منطقه ویژه خلیج فارس

با اعتباری بالغ بر ۳۵هزار میلیارد ریال جهت تامین زیرساختهای موردنیاز، سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس شتاب بیشتری می گیرد.

صنعت و معدن تخصیص اعتبار برای زیرساخت های منطقه ویژه خلیج فارس

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس با تایید مطلب فوق در خصوص اعتباری بالغ بر ۳۵هزار میلیارد ریال جهت تامین زیرساختهای موردنیاز، سرمایه گذاری بخش خصوصی توضیح داد: این اعتبار جهت تامین زیرساختهای ۲۵۰۰هکتار سایت توسعه منطقه ویژه طی بازه زمانی ۴الی ۵ساله اختصاص یافته است.

توسعه زیرساختهای این ناحیه، شامل آب، برق و روشنایی، گاز، خطوط ارتباطی، جمع آوری آبهای سطحی و پست برق و … به طورکلی تمامی نیازهای بخش خصوصی برای ورود عملی و سرمایه گذاری در منطقه ویژه را تامین می سازد.

از ۴۵۰۰هکتار مساحت منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، فضایی بالغ بر ۲۵۰۰هکتار سایت توسعه، دارای توپوگرافی بسیار خشنی است که مدتهاست از لحاظ فراهم سازی زیرساختها و یوتیلیتی در دستور کار ایمیدرو و منطقه ویژه قرار گرفته است.

دکتر حسن خلج طهرانی در این ارتباط افزود: با همکاری و موافقت روسای سابق و فعلی ایمیدرو با تزریق این اعتبار، رونقی جدی در مسیر جذب سرمایه ها ایجاد می شود.

جزییات اجرای طرح تامین زیرساختهای سایت توسعه و برنامه زمان بندی، پیش بینی و به ایمیدرو ارائه شده است.

خلج طهرانی با اشاره به اخذ مصوبه کمیته سرمایه گذاری و مصوبه مدیریت ها و معاونت های تخصصی، ابراز امیدواری کرد این اقدام به سرعت اجرایی شود.

ارسال نظر