|
کدخبر: 242328

سرمایه گذاران این رمزارز پودر شدند!

شیبا اینو ارزی است که بسیاری از سرمایه‌گذارانش را پولدار کرد اما سرمایه بسیاری از مردم که دانش کافی نداشتند پودر شد.

استیون کوپر، مالک و مدیرعامل bigger entertainment در توئیتر خود نوشت: در این هفته یک میلیون شیبا اینو سوزانده می‌شود.

«بیش از ۱۳۱ میلیون شیبا در یک هفته اخیر به کیف پولی مرده ارسال شد. یک شرکت خصوصی حدود ۲۵۰ میلیون توکن دیگر را در روز ولنتاین سوزاند.»

حدود ۹ شرکت خصوصی با یکدیگر متحد شدند تا ارز دیجیتال شیبا بسوزانند. از بین رفتن یک میلیارد توکن شیبا در یک هفته کار سرمایه‌گذران خرد نیست و دست‌های پشت ماجرا است. استیون کوپر گفت: احتمالا یک میلیارد توکن دیگر هم هفته بعد از بین برود.

از بین رفتن شیبا در طولانی مدت به رشد این ارز کمک می‌کند.

شبیا محبوب بایننس

شیبا اینو در یک هفته اخیر به محبوب‌ترین سکه در میان نهنگ‌های ارز دیجیتال بر بستر بایننس اسمارت‌چین تبدیل شده است. همچنین هفته گذشته یک نهنگ بزرگ دیگر حدود ۱۱۵ میلیون دلار در شیبا سرمایه‌گذاری کرد.

براساس گزارش Walestats، شیبا اینو محبوب‌ترین ارز دیجیتال شبکه بایننس است. اما جالب اینجاست که بیت‌کوین در رتبه پنج و اتریوم در رتبه ۱۰ قرار دارد.

شیبا اینو سال گذشته ۴۶۰۰۰۰۰۰ درصد رشد کرد (این یک اشتباه تایپی نیست!) و حالا در محدوده ۰/۰۰۰۰۳۰ دلار معامله می‌شود. اما آیا شیبا ۰/۰۰۰۱ دلاری می‌شود؟

برای اینکه شیبا بتواند یک صفر دیگر را حذف کند معیارهای زیادی نیاز است. شیبا یک ارز دیجیتال بر بستر اتریوم است و ماجرای انتقال این ارز به نسخه دوم (پروژه لایه ۲) بسیار تاثیرگذار است. اگر این ارز دیجیتال بتواند در حوزه توکن‌های غیرقابل تعویض فعالیت کند و بازی بلاکچین خود را راه‌اندازی کند قیمت این ارز افزایش پیدا می‌کند.

مورد دیگر که بر قیمت شیبا تاثیر می‌گذارد قرار گرفتن در فهرست صرافی رابین‌هود است. این صرافی حدود ۱۷ میلیون کاربر ماهانه دارد و در صورت لیست شدن شیبا در این پلتفرم، قیمت بالا می‌رود. برای اینکه شیبا ۰/۰۰۰۱ دلار شود باید ارزش بازار این ارز به ۵۵ میلیارد دلار برسد که فعلا بعید به نظر می‌رسد.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر