|
کدخبر: 241301

۵ سیگنال برجام به بورس تهران

بورس هفته گذشته افت ۱٫۳ درصدی داشت، وارد کانال ۱٫۲ میلیونی شد. به گفته کارشناسان اخبار مذاکرات وین و توافق می‌تواند بورس را به تعادل برساند. امروز چه سیگنال‌هایی بورس را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

شاخص کل بورس هفته گذشته افت ۱٫۳ را تجربه کرد و در محدوده یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی ماند. کارشناسان عقیده دارند که به واسطه اخبار مذاکرات وین بورس متعادل می‌شود.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در توییتی نوشت: «یک دیدار بسیار مفید دیگر با نماینده آمریکا در امور ایران آقای رابرت مالی داشتم. ما قطعاً در مذاکرات وین در مورد برجام به پیش می‌رویم.»

نشست «کارگروه رفع تحریم‌ها» با حضور کارشناسان ایران و کشورهای عضو گروه ۱+۴ در هتل کوبورگ برگزار شد.

استفان کلمنت، رئیس هیات اتحادیه اروپا در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز جمعه در توییتی نوشت: «این صبح ریاست کارگروه هسته‌ای را برعهده دارم. رایزنی‌های شدید ادامه دارد چراکه زمان حیاتی است. هدف ما همچنان اطمینان حاصل کردن از اجرای کامل تمامی جوانب برجام است.»

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا، در مورد روند مذاکرات وین گفت: امیدوارم حاصل شش دور مذاکرات اخیر هسته ای به نتیجه موثر و مثبتی برسد.

یک مقام ارشد آمریکایی خاطرنشان کرد که مسائل عمده روی میز حل نشده باقی مانده است. این مقام گفت، باتوجه به پیشرفت هایی که رخ داده، مذاکرات نزدیکتر از هر از زمان دیگر به توافق بوده و از لحاظ اینکه زمان برای احیای برجام رو به اتمام است، «نزدیک‌تر از هر زمان دیگر به شکست گفتگوها هستیم».

این مقام که نخواست نامش فاش شود، گفت: «هر دو نتیجه هنوز بسیار محتمل است. بر اساس نقطه ای که در آن قرار گرفتیم، احتمال اینکه موفق نشویم بیشتر است.» (واشنگتن پست)

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر