|
کدخبر: 241285

تصمیم عجیب هندی ها / ارز دیجیتال قانون نمی خواهد!

وزیر دارایی هند منتظر رایزنی برای تصمیم گیری در مورد ممنوعیت یا قانونگذاری مقررات ارز دیجیتال است.

با این حال بیانیه دیگری توسط یک مقام ارشد هندی نشان می دهد که عدم اطمینان نظارتی در مورد وضعیت دارایی های دیجیتال در این کشور در کوتاه مدت ادامه خواهد داشت.

وزیر دارایی، نیرمالا سیتارامان(Nirmala Sitharaman)، در پاسخ به بحث کلی بودجه ۲۰۲۲-۲۰۲۳ اتحادیه در راجیا سابها(Rajya Sabha)، اتاق فوقانی پارلمان دو مجلسی هند، اظهار داشت که در حال حاضر قصد ندارد ارزهای دیجیتال را “قانونی یا ممنوع” کند. وزیر افزود: «ممنوعیت یا عدم ممنوعیت متعاقباً انجام می‌شود»، زمانی که این وزارتخانه نظرات رایزنی‌ها را بررسی کند.

سیتارامان همچنین اشاره کرد که دولت «حق حاکمیتی برای مالیات» بر درآمدی که شهروندان از تراکنش‌های ارزهای دیجیتال به دست می‌آورند، دارد. علاوه بر این، ظرفیت دولت برای وضع مالیات بر کریپتو جدا از موضوع شناسایی قانونی طبقه دارایی است. این استدلال بیانیه‌ای است که در اوایل هفته توسط رئیس سازمان مالیاتی هند بیان شد، که معتقد بود برنامه مالیات بر دارایی‌های دیجیتال لزوما به معنای قانونی کردن معامله نیست.

با شایعات مربوط به ممنوعیت بالقوه فضای رمزارزی جهان در اواخر سال ۲۰۲۱ ،هند اخیراً به کانون اخبار مهم نظارتی تبدیل شده است. در این مرحله، به نظر می رسد که تهدید فوری از بین رفته است و لایحه حاوی پیشنهاد ممنوعیت حذف شده است. دستور کار مجلس برای جلسه جاری دولت هند در حالی که به بررسی گزینه‌های خود روی دارایی‌های رمزارزی ادامه می‌دهد، گام‌هایی را برای معرفی یک ارز دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC در اواخر سال ۲۰۲۲(۱۴۰۱) یا ۲۰۲۳(۱۴۰۲) برداشته است.

 

 

منبع: آکادمی هلاکویی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها