|
کدخبر: 231402

ممنوعیت رمزارزها سخت است

یک اقتصاددان مشهور که عضو کمیته سیاست پولی هند است می‌گوید که اجرای ممنوعیت کامل ارزهای دیجیتال دشوار است و «تنها فعالیت‌های غیرقانونی و مشارکت در دارک نت را افزایش می‌دهد». او معتقد است که دارایی های رمزنگاری باید تنظیم شود.

آشیما گویال(Ashima Goyal)، یکی از اعضای کمیته سیاست پولی هند، روز یکشنبه در مصاحبه ای با PTI در مورد ارز دیجیتال صحبت کرد. کمیته سیاست پولی (MPC) نرخ بهره سیاستگذاری شده مورد نیاز برای دستیابی به هدف تورمی را تعیین می کند.

گویال در چندین کمیته دولتی از جمله شورای مشورتی اقتصادی نخست وزیر و کمیته مشاوره فنی بانک مرکزی هند (RBI) برای سیاست پولی خدمت کرده است. آثار او به طور گسترده در زمینه های اقتصاد کلان نهادی و اقتصاد باز، امور مالی بین‌المللی و حکومت‌داری منتشر شده است.

او در پاسخ به سوالی در مورد ارزهای رمزنگاری شده، گفت که باید به جای آن، توکن های رمزنگاری شده نامیده شوند، زیرا به عنوان ارز قابل قبول یا مناسب نیستند. علاوه بر این، او گفت که آنها باید به عنوان پول قانونی ممنوع شوند، اما به عنوان توکن تنظیم شوند.

گویال افزود: “فقط تراکنشهای بزرگ، از سوی سرمایه‌گذارانی که از ریسک‌ها آگاه هستند، مجاز است،” و توضیح داد:

اجرای ممنوعیت کامل دشوار است و فقط فعالیت های غیرقانونی و مشارکت در دارک نت را افزایش می دهد.

در جلسه اخیر خود در شورای حکام مرکزی، RBI از دولت خواست که رمزارز را به طور کامل ممنوع کند و بیان کرد که ممنوعیت جزئی کارساز نخواهد بود.

RBI همچنین اخیراً گفت که ارزهای دیجیتال “مستعد تقلب و نوسانات شدید قیمت هستند” و تاکید کرد که آنها “خطرات فوری برای محافظت از مشتری و مبارزه با پولشویی (AML) / مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT) دارند.”

در حال حاضر، قانونی به طور خاص برای ارزهای دیجیتال در هند وجود ندارد، اما دولت هند در حال کار بر روی قوانین ارزهای دیجیتال است. با این حال، یک لایحه کریپتو که برای بررسی در جلسه زمستانی مجلس فهرست شده بود، مورد بررسی قرار نگرفت. بنا بر گزارش ها، دولت اکنون در حال اصلاح این لایحه است.

 

 

 

منبع: آکادمی هلاکویی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها