|
کدخبر: 240116

​سیگنال تازه صالح آبادی به بازار دلار

بازار ارز تهران روز گذشته هم شاهد کاهش قیمت دلار بود. این اسکناس آمریکایی دیروز ۲۳۰ تومان عقب نشینی کرد و با ۲۶ هزار و ۶۵۰ تومان معامله شد .

 

صالح آبادی ، رئیس کل بانک مرکزی شب گذشته در برنامه تلویزیونی گفت: بازار ارز وضع خوبی دارد و از ابتدای سال تاکنون ۴۸.۶ میلیارد دلار تامین ارز کردیم و به دنبال آرامش و تعادل در بازار ارز هستیم.رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: عرضه ارز در بازار متشکل ارزی نیز امسال نسبت به سال گذشته حدود ۴ برابر افزایش پیدا کرده و معامله اسکناس ارزی در ده ماهه امسال ۱.۶ میلیارد دلار بوده است که در سال گذشته این رقم ۴۲۳ میلیون دلار بود.او ادامه داد: با توجه به عرضه‌های انجام شده طبیعی بود که بازار ارز نوسان چندانی نداشته باشد و شرایط متعادل باشد.او در ادامه وضع سال آینده و رشد اقتصادی، تورم و بازار ارز را بهتر از امسال پیش بینی و اعلام کرد: با فرض تداوم شرایط موجود (تداوم تحریم) و با وضع صادرات و روند تورم سال کنونی ان‌شاء الله سال آینده سال بهتری خواهد بود.

آرایش هیجانی در بازار دلار 

 از طرف دیگر برخی  از معامله گران بازار دلار معتقدند که قیمت دلار از ابتدای این هفته  به صورت هیجانی آرایش نزولی به خود گرفته و احتمالا کم کم بازیگران ارزی به بازار دلار برگردند.

همچین  عده ای دیگر  می گویند  این موضوع که آمریکا در نهایت حاضر به ارائه تضمین برجامی به ایران نخواهد شد  تا حدی نزولی ها را از بازار ارز عقب برد.  مجموع این عوامل باعث شده که قیمت دلار در بازار شبانه جان دوباره بگیرد.

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

قیمت درهم در معاملات پشت خطی روز گذشته بر روی ۷ هزار و ۳۴۵ تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت معاملات نقدی دیروز  ۵۵  تومان رشد را نشان می دهد.  بنابراین پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم  افزایشی است. 

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

قیمت دلار فردایی در معاملات پشت خطی شب گذشته  وارد کانال ۲۷ هزار تومان شد. قیمت دلار در بازار معاملات فردایی دیشب برروی ۲۷ هزار و ۵۰ تومان قرار داشت  که نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی  شنبه شب ۶۰۰ تومان بالا  رفته بود. در معاملات پشت خطی شنبه شب قیمت دلار فردایی بر روی ۲۶  هزار و ۴۵۰ تومان قرار داشت. بنابراین  معامله گران قیمت دلار در بازار ارز امروز دوشنبه ۱۷ بهمن  ۱۴۰۰ را  صعودی پیش بینی کرده اند

پیش بینی  قیمت دلار  از کانال هرات

در معاملات پشت خطی دلار هرات شب گذشته قیمت دلار وارد کانال ۲۶ هزار تومان شد. . این اسکناس آمریکایی  دیشب با ۲۶ هزار و ۴۷۰ تومان معامله شد که نسبت به قیمت  شنبه   شب۵۹۰ تومان افزایش را نشان می دهد.. شنبه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار  بر روی  ۲۵ هزار و ۸۸۰ تومان قرار داشت. بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال   افزایش قیمت دلار  رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز  دوشنبه ۱۸ بهمن بالا می رود.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر