|
کدخبر: 239901

چرا خرید گسترده ارز دیجیتال خطرناک است؟

ری دالیو، بنیانگذار بزرگترین صندوق تامین مالی جهان در مصاحبه اخیر خود راجع به آینده پولی جهان و صنعت رمزارزها سخن گفته است.

ری دالیو، بنیانگذار بزرگترین صندوق تامین مالی جهان در مصاحبه اخیر خود راجع به آینده پولی جهان و صنعت رمزارزها سخن گفته است. دالیو در حال حاضر رئیس شرکت bridgewater associates است و به عنوان مشاور ارشد مالی هم فعالیت می‌کند.

مشتریان صندوق دالیو بیشتر دولت‌ها، بنیاد و صندوق‌های بازنشستگی هستند.

این میلیاردر در مصاحبه‌اش فاش کرد که درصد کمی از دارایی خود را به ارزهای دیجیتال اختصاص داده است. او گفت: «من با خرید ارزهای دیجیتال قصد ایجاد تنوع در سبد سرمایه‌گذاری خود داشتم اما خرید زیاد ارز دیجیتال به شدت خطرناک است.»

دالیو عقیده دارد احتمالا ارزهای دیجیتال توسط دولت‌ها غیرقانونی اعلام می‌شود. همچنین این میلیاردر بارها اعلام کرده که اندازه بازار رمزارزها هنوز بسیار کوچک است و این احتمالا برای بازار مشکل ایجاد می‌کند.

دالیو قبلا هم در رابطه با احتمال غیرقانونی شدن ارزهای دیجیتال هشدار داده است. او گفت: «دولت‌ها در قدیم طلا و نقره را هم غیرقانونی اعلام کردند و اصلا بعید نیست که بیت‌کوین هم در همین پروسه قرار بگیرد.»

این میلیاردر عقیده دارد که ما در دوره‌ای قرار داریم که انواع مختلفی از پول را تجربه می‌کنیم. ما می‌گوییم رمزارزها به عنوان وسیله مبادله استفاده می‌شود اما ارزهای دیجیتال نوعی وسیله برای ذخیره ارزش شدند.

«به زودی خیلی از دولت‌ها ارز دیجیتال خود را اماده می‌کنند و رقابت در بازار رمزارزها نوع دیگری خواهد شد.»

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر