|
کدخبر: 236338

هفته ای سرنوشت ساز برای سرمایه گذاران طلا

قیمت سکه از مرز ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان گذشت و در روزهای آرام بازار دلار، انتظار شروع هفته طلای جهانی در روز دوشنبه را می‌کشد، زیرا برخی تحلیل‌گران احتمال می‌دهند طلا هفته مهمی پیش رو داشته باشد.

قیمت دلار آمریکا معاملات امروز را با ثبت تغییرات جزئی منفی نسبت به روز گذشته آغاز کرد، اما در ادامه روند صعودی را پیمود. قیمت دلار عصر امروز ۷۰ تومان از عصر روز گذشته بیشتر بود. به طور کلی دامنه نوسان قیمت دلار در روزهای اخیر محدود بود و امروز نیز قیمت دلار نوسان کم‌دامنه را دنبال کرد و به نوعی پایدار ماند. فضای خبری حاکم بر بازار شوک خاصی به قیمت‌ها وارد نکرد، اخبار برجامی حاکی از آن بود که هر کدام از طرفین، طرف مقابل را برای کند بودن سرعت پیشرفت مذاکرات مقصر می‌دانند، اما اظهار نظرها نشان می‌داد حصول توافق طی دو تا سه ماه آینده محتمل است.

قیمت سکه از ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان گذشت

قیمت سکه امامی در معاملات امروز مسیر صعودی را دنبال کرد. قیمت سکه در شروع معاملات امروز با رشد ۲۵ هزار تومانی نسبت به عصر روز گذشته روی ۱۲ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان قرار داشت، قیمت سکه در آخرین ساعات معاملات امروز از مرزهای ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عبور کرده بود و ۱۲ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان گزارش می‌شد. بازار طلای جهانی روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است و قیمت طلا در پایان معاملات روز جمعه روی ۱۸۳۶ دلار قرار داشت. بازار طلای جهانی معاملات فردا را در حالی آغاز می‌کند که برخی تحلیل‌گران معتقدند اگر قیمت طلا در این هفته بالای ۱۸۵۰ دلار قرار گیرد، شانس صعودی به سطوح بالاتر را نیز خواهد داشت. به هر روی حباب قیمتی سکه عصر امروز ۳.۶ درصد به دست می‌آمد که به مقادیر متعارف نزدیک بود. قیمت سکه در روزهای پایداری قیمت دلار، روند قیمتی طلای جهانی را زیر نظر داشت و انتظار شروع معاملات طلا در فردا را می‌کشید.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار در معاملات امروز به صورت محدود نسبت به عصر روز گذشته افزایش یافت، اما تعادل خود را از دست نداد. قیمت سکه تحت تاثیر امیدواری‌ها به طلای جهانی و رشد قیمت دلار افزایش یافت و بالای مرز ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار گرفت. حباب قیمتی سکه ۳.۶ درصد به دست می‌آمد که به مقادیر متعارف نزدیک بود.

 

منبع: اکوایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها